وبلاگ آفتاب

شروع حریم گذاری تالاب بین المللی زریبار از حریم شهر مریوان

شروع حریم گذاری تالاب بین المللی زریبار از حریم شهر مریوان

وبلاگ آفتاب: کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از شروع حریم گذاری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی زریبار آگاهی داد.


اقبال حمیدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در امتداد مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت وسازهای بدون مجوز در حریم تالاب، با نیوجرسی های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جداسازی می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در چند سال قبل افراد بصورت بدون مجوز مبادرت به ساخت وساز کرده بودند که طبق نقشه حریم و جلوگیری از اقدامات این سوداگران جداسازی شروع شده است و با هرگونه تعرض طبق قانون مناطق تحت مدیریت و تالاب های بین المللی برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: این اقدام در حاشیه جنوب شرقی تالاب و در محدوده نزدیک حریم شهری و تعارض ساخت وساز بدون مجوز و کمربندی در دست راه اندازی تا میدان بیسارانی به انجام می رسد که متاسفانه در سنوات گذشته این وظیفه قانونی و تکلیف سازمانی مغفول مانده و موجبات ساخت وساز غیرقانونی در داخل مرز قانونی پناهگاه حیات وحش زریبار شده است.
تالاب بین المللی زریبار در سال ۱۳۸۸ به عنوان پناهگاه حیات وحش اعلام و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی آن معرفی گردید.
همین طور بعد از پیگیری های جدی در امتداد صیانت از اکوسیستم باارزش تالاب زریبار در بهمن ماه ۹۷ با شماره ۲۳۶۹ به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین المللی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.




منبع:

1402/09/12
09:21:31
itemprop="bestRating">5
297
تگهای خبر: سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد