وبلاگ آفتاب
بازیگر بریتانیایی؛

برنارد هیل کاپیتان تایتانیک دار فانی را وداع گفت

برنارد هیل کاپیتان تایتانیک دار فانی را وداع گفت

به گزارش وبلاگ آفتاب، برنارد هیل، بازیگر ارباب حلقه ها و تایتانیک در ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، برنارد هیل بازیگری که برای بازی در نقش شاه تئودن در سه گانه «ارباب حلقه ها» و کاپیتان ادوارد اسمیت در «تایتانیک» شهرت داشت، دارفانی را وداع گفت. او ۷۹ ساله بود.
هیل اولین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق ها» و «روباه» همچون آنها هستند.
سال ۱۹۹۷، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون که برنده ۱۱ جایزه اسکار شد، بازی کرد. او سپس به مجموعه «ارباب حلقه ها» پیتر جکسون پیوست و در «دو برج» و «بازگشت پادشاه» در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن ظاهر شد که فیلم دوم هم ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. بدین سان هیل در ۲ فیلم از ۳ فیلمی که بیشترین جوایز اسکار را تا به امروز دریافت کرده اند، بازی کرده است. فیلم سوم که این رکورد را دارد «بن هور» است.
هیل سال ۲۰۱۵ در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین در مینی سریال «تالار گرگ» بازی کرد. این سریال هم برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.
برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیشتر از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلمهای مهم دیگری چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.
آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی بی سی آغاز می شود.


منبع:

1403/02/17
13:13:45
itemprop="bestRating">5
220
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد