وبلاگ آفتاب

پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

پروژکتور، لوستر و اسپیکر هوشمند در یک دستگاه

به گزارش وبلاگ آفتاب، یک پروژکتور هوشمند چندکاره می تواند همزمان بعنوان سیستم روشنایی اتاق گرفته تا یک اسپیکر بلوتوثی چندین کار را انجام دهد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، برند XGIMI پروژکتورهای هوشمند مختلفی را در طول سالهای اخیر به بازار معرفی کرده است و همواره کارشناسان از عالی بودن آنها شگفت زده شده اند. حالا این شرکت ماه آینده به نمایشگاه IFA ۲۰۲۲ در برلین آلمان می رود تا پروژکتور جدید خود معروف به "مجیک لامپ"(Magic Lamp) به مفهوم "لامپ جادویی" را در اروپا معرفی نماید.
این پروژکتور یک پروژکتور استریم Full HD با یک سیستم صوتی داخلی است که در سقف نصب می شود و همزمان بعنوان یک لوستر عمل می کند.
بخش نورپردازی "لامپ جادویی" متشکل از ۱۷۶ لامپ LED است که در پشت یک سایه نیمه شفاف قرار گرفته اند و انتخابهای کم نور هوشمند و دمای رنگی متفاوت را از راه یک برنامه همراه عرضه می دهند. این لامپ ها با گواهینامه های استاندارد بدون سوسو زدن و نور آبی کم بگونه ای طراحی شده اند که چشم ها را اذیت نکنند.


اما این پروژکتور، وظیفه اصلی خود یعنی نمایش تصاویر را در حالیکه رو به دیوار یا رو به یک صفحه نمایش تعبیه شده باشد، با یک پروژکتور DLP که حول یک موتور نوری جدید ساخته شده است و دارای تراشه ۰.۳۳ اینچی DMD است، انجام می دهد. واحد نمایش فول اچ دی آن می تواند ۱۲۰۰ لومن روشنایی فراهم آورد و تصاویری با قطر ۱۲۰ اینچ را از فاصله ۱.۸۶ متری به نمایش درآورد.
قرار گرفتن این پروژکتور روی سقف اتاق، مشکل سایه افتادن اشخاص بر روی تصاویر را حدودا به صفر می رساند. همینطور به لطف مکانیزم تغییر محور ۳۲ درجه ای این پروژکتور، کاربران می توانند تصاویر را به دلخواه بالا یا پایین بیاورند.


"لامپ جادویی" با یک سیستم نمایشگر هوشمند شرکت "مدیا تک" بر روی پردازنده چهار هسته ای، گرافیک و موتور اختصاصی هوش مصنوعی همراه با پشتیبانی از چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.
صدای آن هم از راه دو بلندگوی هشت واتی به اضافه یک ساب ووفر ۱۲ واتی عرضه می شود و همینطور از قابلیت های Dolby Audio و DTS Virtual X پشتیبانی می کند.
این پروژکتور هوشمند می تواند بعنوان یک زنگ اخطار سمعی و بصری عمل کند تا شما را بامداد ها از خواب بیدار کند و همینطور در شب، شما را در خواب آرامی فرو ببرد و به نظر می آید کاربران می توانند با آن با یک دستیار دیجیتال هم تعامل داشته باشند.


باآنکه این پروژکتور دارای یک درگاه USB ۲.۰ است، اما این دستگاه برای پخش سرگرمی از راه Wi-Fi و بلوتوث هم می تواند بعنوان یک بلندگوی بی سیم در زمانی که بعنوان لامپ یا پروژکتور استفاده نمی گردد، عمل کند.
نسل جدید این پروژکتور با قیمت حدود ۱۱۶۵ دلار آمریکا در چین عرضه می شود و الان این شرکت در ماه آینده این دستگاه را به نمایشگاه IFA ۲۰۲۲ می برد تا از عرضه بین المللی آن در آینده نه چندان دور بهره ببرد.




منبع:

1401/06/07
11:39:09
itemprop="bestRating">5
479
تگهای خبر: دیجیتال , سیستم , نمایشگاه , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد