وبلاگ آفتاب

سفارش های مدیریت بحران درپی انباشت آلاینده ها در مرکز و جنوب استان تهران

سفارش های مدیریت بحران درپی انباشت آلاینده ها در مرکز و جنوب استان تهران

وبلاگ آفتاب: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی نسبت به انباشت آلاینده ها در مرکز و جنوب استان هشدار داد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر ضمن اشاره به صدور اخطار زرد هواشناسی در خصوص پایداری هوا، اظهارکرد: بر مبنای پیشبینی سازمان هواشناسی از عصر امروز تا بامداد پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه با پایداری، سکون هوا و انباشت آلاینده های جوی روبه رو خواهیم بود.

یزدی مهر با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی اثر این مخاطره در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران پیشبینی شده است، اظهار داشت: به ساکنین این مناطق بخصوص افراد دارای بیماری زمینه ای قلبی و ریوی سفارش می نماییم از حضور در فضای باز در مدت یاد شده اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران وضعیت انباشتگی آلاینده ها را برای کودکان، سالمندان و بانوان آبستن هم مخاطره آمیز دانست و اظهار داشت: این افراد جزو دسته صدمه پذیر محسوب می شوند. سفارش اکید مدیریت بحران به افراد صدمه پذیر در مقابل آلودگی هوا اینست که در مواقع بروز این مخاطره ضمن بسته نگه داشتن در و پنجره ها از منزل خارج نشوند و در صورت امکان از دستگاه تصفیه هوا در منزل استفاده کنند، همینطور با افزایش مصرف مایعات، سبزیجات تازه و گروه آنتی اکسیدان ها عوارض آلودگی هوا را کاهش دهند.

یزدی مهر افزود: از ورزشکاران می خواهیم در مواقع اخطار آلودگی هوا به هیچ عنوان در فضای باز ورزش نکنند، چون که ورزش نیاز اکسیژن بدن را زیاد می کند و در چنین وضعیتی شرایط صدمه به بدن بیشتر فراهم می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تصریح کرد و اظهار داشت: طبق اعلام های صورت گرفته ۵۹ درصد از آلودگی هوا متعلق به بخش حمل و نقل است و مردم عزیز می توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش خودرو های تک سرنشین، از میزان آلودگی هوا بکاهند.





منبع:

1402/11/24
08:45:10
itemprop="bestRating">5
349
تگهای خبر: آلودگی هوا , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد