وبلاگ آفتاب

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران ساخت

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران ساخت

وبلاگ آفتاب: توسعه فناوری های دیجیتال در کشور چاپ مستقیم روی مواد غذایی را با استفاده جوهرهای خوراکی ممکن کرده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، این شیوه احتیاج به استفاده از کاغذ خوراکی را که روش مرسوم حال حاضر است، برطرف می کند و از واردات آن می کاهد. ازجمله خصوصیت های این محصول، کارتریج قابل شارژ و هد قابل شست وشوی آن است. این توانایی سبب می شود تا کیفیت سطح نهایی کار در این چاپگرها، باکیفیت عکس برابری کند.
مهم ترین عامل در مورد کیفیت، فاصله چاپ است که نباید فاصله هد با سطح، زیاد یا کم باشد؛ چون که خطای یک میلیمتری سبب خراب شدن فرایند چاپ می شود. دقت بالای این محصول ایران ساخت سبب شده تا محصول نهایی، باکیفیت بالا و گویی که بر روی کاغذ و گلاسه کار شده است، باشد.
این چاپگر به صورت مستقیم تصویر یا نوشته را بر روی سطح مواد غذایی متعدد مانند کیک، خامه، فوندانت، ماکارونی، بیسکوئیت، نان، شکلات، نوقا، آب نبات و خمیر شکر صرف نظر از ارتفاع و شکل هندسی آن چاپ می کند.
چاپگر مواد غذایی، مشابه داخلی نداشته و به لحاظ فنی، قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی خود است. البته که قیمت نمونه مشابه خارجی این محصول، ۵ هزار دلار است که محصول ایرانی، حدود یک سوم این میزان قیمت دارد و از خدمات بعد از فروش هم برخوردار می باشد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این دستگاه که تنها ۶۷ کیلوگرم وزن دارد، از قابلیت اتصال به شبکه داخلی و شبکه وای فای برخوردار می باشد و ضمن پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل، به واسطه منوی فارسی خود، از کاربری آسانی برخوردار می باشد. این محصول الان علاوه بر پوشش بازار داخل، به کشورهای همسایه هم صادر گردیده است.
طرح چاپگر مواد غذایی، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چارچوب طرح های فناورانه حوزه چاپ مورد حمایت قرار گرفته است.



1400/11/26
21:55:01
itemprop="bestRating">5
740
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد