وبلاگ آفتاب

تاکید رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر تخصصی شدن امر وکالت

تاکید رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر تخصصی شدن امر وکالت

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار داشت: با ارتقای تخصص و توان علمی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده و فراهم سازی دسترسی سهل افراد جامعه به خدمات حقوقی در چند سال آینده شاهد کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، رسیدگی به حقوق عامه، از میان رفتن فساد و تبعیض خواهیم بود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم گرامیداشت روز حقوق عامه و سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار گردید، اظهار داشت: از دوره گذشته و این دوره شاهد بودیم که مجموعه مرکز وکلا هدف محور، موضوع محور و مسئله محور پیش رفته است.

وی افزود: هدف محور کردن مرکز وکلای قوه قضاییه با تحقق عدالت، تمدن سازی حقوقی و با مبنای سند تحول قضایی اتفاق خواهد افتاد و اگر این مسأله توسط مجریان در بستر تحول قضایی درست تحقق پیدا کند باید کتاب ها در مورد آن نوشت.

عبداللهی با تأکید بر لزوم دسترسی به وکیل و ارتقای رضایتمندی جامعه اظهار داشت: موضوع محور حرکت کردن مجموعه مرکز وکلا در حقیقت تحصیل رضایتمندی اقشاری است که قابلیت دسترسی به خدمات حقوقی را نداشتند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اضافه کرد: ارتقای رضایتمندی اجتماعی از موضوعات مورد تاکید رهبر انقلاب است که با تحصیل رضایتمندی یأس و ناامیدی رخت بر بست و بواسطه اعمال و رفتار اعضای مرکز کسانی که مراجعه و مطالبه راهنمایی داشتند هنگام خروج آرامشی دارند. تحصیل رضایت بوسیله ایجاد امنیت و از بین بردن نارضایتی اتفاق می افتند.

عبداللهی با تأکید بر تخصصی شدن امر وکالت اظهار داشت: با ارتقای تخصص و توان علمی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده و فراهم سازی دسترسی سهل افراد جامعه به خدمات حقوقی در چند سال آینده شاهد کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، رسیدگی به حقوق عامه، از میان رفتن فساد و تبعیض خواهیم بود.

وی با اعلان اینکه همیشه باید سامانه ها را به سمت و سویی ببریم که سبب تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی شود، اظهار داشت: ترتیبات اتخاذ شده در مرکز بدین منظور که هر فردی در هر گوشه ای از کشور بتواند از آن استفاده نماید، قابل اعتنا است.




منبع:

1403/01/19
09:22:50
itemprop="bestRating">5
184
تگهای خبر: اطلاعات , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد