وبلاگ آفتاب

انتقاد رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه های جدید پزشکی

انتقاد رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه های جدید پزشکی

به گزارش وبلاگ آفتاب، نایب رییس شورایعالی سازمان نظام پزشکی نسبت به رشد 35 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی انتقاد نمود و اظهار داشت: عده ای تصور دارند کلیه این افزایش 35 درصدی تعرفه ها، دستمزد پزشکان است و آنرا با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می کنند، این درحالیست که کمتر از 10 درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد.


محمدباقر حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیأت وزیران درباب رشد ۳۵ درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی، اظهار داشت: قبل از آنکه تعرفه های خدمات پزشکی در هیات وزیران مطرح شود، در ابتدا شورای عالی سلامت رشد ۴۶ درصدی تعرفه های پزشکی را تصویب کرد، هرچند که با همان افزایش ۴۶ درصدی هم جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به جامعه مورد نیاز را نداشت، اما درنهایت رشد ۳۵ درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: عده ای تصور دارند که تمام مبلغ با این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه ها، دستمزد پزشکان است و آنرا با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد. تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات لابراتوار و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است.
نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تکیه بر این که درخواست جامعه پزشکی این بود که بهای تمام شده خدمت را در نظر بگیرند و بر طبق کار کارشناسی دراین زمینه تصمیم گیری شود، تصریح کرد: طی ۱۲ سال گذشته، دستمزد اعمال جراحی پزشکان چه در بخش خصوصی و چه دولتی دو برابر نشده است، حالا سوالی که مطرح می شود این است که کدامیک از خدمات طی این مدت چندین برابر نشده است؟
حیدری معتقد می باشد که افزایش ۳۵ درصدی تعرفه ها موجب خواهد شد جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به بیماران را نداشته باشند و افزود: این مساله سبب فشار وارد شدن به بیمارستان دولتی خواهد شد. از طرف دیگر نیز بخش دولتی به تنهایی گنجایش ارائه خدمات به بیماران را ندارد. با این کار نمی دانم باید چه پاسخی به جامعه پزشکی داد؟.
وی بیان کرد: اگر راهکاری دراین زمینه اندیشیده نشود، سبب تعطیلی مراکز درمانی یا کاهش ارائه خدمات بهتر به جامعه خواهد شد.



1403/01/07
13:03:12
itemprop="bestRating">5
203
تگهای خبر: خدمات , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد