وبلاگ آفتاب

اثربخشی سوابق معلمان مدارس غیردولتی در حقوق آنها

اثربخشی سوابق معلمان مدارس غیردولتی در حقوق آنها

به گزارش وبلاگ آفتاب، طبق اعلام رئیس سازمان مدارس مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، در صورت تصویب قانون جدید این سازمان در شورای نگهبان و اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی همپای حقوق معلمان مدارس دولتی می شود و این دسته از معلمان بر مبنای سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفه های دیگر «حقوق» دریافت خواهند کرد.


احمد محمودزاده در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به بررسی قانون سازمان مدارس غیردولتی در مجلس و تصویب برخی تغییرات در این قانون و ارسال آن به شورای نگهبان، اظهار نمود: در صورت تصویب قانون جدید سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در شورای نگهبان، حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی دقیقاً بر مبنای مولفه های مورد نظر مشخص می شود.

وی در پاسخ به این که آیا با اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی همپا و در حد و اندازه افزایش حقوق معلمان مدارس دولتی با اجرای قانون رتبه بندی، افزایش می یابد؟، اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی و اجرای این قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی به معلمان مدارس دولتی می رسد. در واقع حقوق معلمان مدارس غیردولتی بر مبنای سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفه های دیگر دقیقاً مشخص می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، ضمن اشاره به این که تعداد ماه هایی که معلمان مدارس غیردولتی برای آن بیمه شده و حقوق دریافت می کنند متناسب با نوع قرارداد آنها خواهد بود، اضافه کرد: برخی مدارس غیردولتی برای قرارداد ۱۲ ماهه و برخی قرارداد ۹ ماهه با معلمان می بندند. ازاین رو قانون اجازه داده است که متناسب با قراردادی که مدرسه با معلم می بندد بیمه و حقوق اجرا و پرداخت گردد.


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در رابطه با ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی مطابق قانون جدید هم توضیح داد: پس از تصویب نهایی و اجرای قانون جدید، معلمان مدارس غیردولتی موظف می باشند ۲۵ ساعت در هفته برای مقطع ابتدایی و ۳۰ ساعت در هفته برای مقطع متوسطه کار و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت نمایند. عوامل اجرایی مدارس غیردولتی نظیر مدیر و معاونین هم باید ۳۶ ساعت در هفته کار کنند.

محمودزاده در رابطه با وضعیت ساعت کار در هنرستان های غیردولتی، افزود: از آنجائیکه تعداد ساعت تدریس و حضور عوامل اجرایی در هنرستان ها بیشتر از ۳۰ و ۳۶ ساعت است، معلمان و کادر اجرایی می توانند طبق ساعات حضور خود اضافه کار دریافت نمایند. یعنی ساعت کار موظفی خویش را مطابق قانون کار می گذرانند و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت می کنند و علاوه بر آن برای ساعات بیشتر حضور خود در مدرسه اضافه کار می گیرند.

وی در مورد وضعیت ساعات کار و دریافتی معلمانی که کمتر از ساعات موظفی در هفته تدریس داشته باشند هم اضافه کرد: معلمانی که کمتر از ساعات موظفی خود در مدرسه تدریس داشته باشند متناسب با ساعت حضور و تدریس خود در مدرسه حقوق دریافت می کنند. برای مثال اگر مقرر است معلم متوسطه ۳۰ ساعت در هفته در مدرسه حاضر باشد اما ۱۵ ساعت در هفته تدریس دارد، طبق همان ۱۵ ساعت در هفته بیمه تمام وقت شده و حقوق دریافت می کند.



1402/11/05
14:38:11
itemprop="bestRating">5
332
تگهای خبر: آموزش , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد