وبلاگ آفتاب

اجرای آزمایشی کروکی الکترونیک در سراسر کشور

اجرای آزمایشی کروکی الکترونیک در سراسر کشور

وبلاگ آفتاب: وبلاگ آفتاب: رییس پلیس راهور فراجا از اجرای آزمایشی طرح کروکی الکترونیک در سرایر کشور آگاهی داد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه های امدادی و خدماتی در زمستان ۱۴۰۲ که قبل از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار گردید، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه های خدماتی و امدادی از امروز در سراسر کشور شروع شد. پیش بینی های هواشناسی نشان میدهد که امسال زمستان سختی را پیش رو داریم و بنا بر این نیز از مردم می خواهم که حتما پیش از شروع سفر از وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها با خبر شوند و در طول سفر نیز با پلیس همراهی کنند. اگر جاده ای مسدود شده، حتما دلیلی داشته و پلیس چند کیلومتر جلوتر آنرا هم دیده است، پس از رانندگان می خواهم که در این شرایط بر بازگشایی مسیر یا رفتن از مسیرهای فرعی اصرار نداشته باشند.

وی با اعلان اینکه حدود پنج هزار نقطه حادثه خیز در شهرها و جاده های کشور داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و در اولویت برای ایمن سازی و رفع خطر قرار گرفته اند. البته سازمان راهداری اعلام نموده که ۱۶۰ نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است. وزیر محترم کشور هم اعلام نموده است که باید تا انتهای سال ۴۰۰ نقطه دیگر با اولویت اعلام شده از طرف پلیس راهور رفع خطر شود.

هادیانفر درباره ی این که ایمن سازی نقاط حادثه خیز به چه اعتباری نیازمند است، گفـت: در لایحه بودجه پیش بینی شده تا چهار هزار میلیارد تومان برای رفع خطر از نقاط حادثه خیز ترافیکی اختصاص داده شود. البته باید این راه هم که بگوییم تعدادی از نقاط حادثه خیز نیاز زیادی به بودجه ندارند و با یک تغییرات هندسی می توان از این نقاط رفع خطر کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره ی این که آیا از محل جرائم رانندگی برای ایمنی جاده ها استفاده می شود یا خیر نیز اظهار داشت: برابر ماده ۲۳ جرایم راهنمایی رانندگی که در ارتباط با هزینه کرد جرایم رانندگی برای ایمن سازی راه ها است، دولت فرمان داده تا از پنج هزار میلیاردی که در سال به حساب خزانه واریز می شود ۳۰ درصد سهم راهداری و سهم شهرداری ها مستقیم برایشان واریز شود تا آنها بتوانند اقدامات لازم برای رفع خطر نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده ها را انجام دهند. پیش بینی می شود بر اساس قول هایی که به ما داده اند تا انتهای سال ۱۴۰۳ بخش زیادی از نقاط حادثه خیز رفع گردد.

وی در ادامه از از اجرای آزمایشی طرح کروکی الکترونیک در سراسر کشور آگاهی داد و اظهار داشت: پس از یک بازه آزمایشی، اجرای کروکی ها بصورت الکترونیک در کل کشور با حضور رییس جمهور شروع می شود. هم اکنون ۹۰ درصد افسران پلیس راهور به دست افزارها برای ترسیم کروکی الکترونیک مجهز شده اند.

هادیانفر درباره ی اهمیت کروکی الکترونیک اظهار داشت: تنها در یک مورد که مربوط به بیمه هاست باید بگویم که بر طبق اعلام بیمه مرکزی، سالانه پنج هزار میلیارد تومان خسارت تصادفات پرداخت می شود که حدود دو هزار میلیارد آن مربوط به تصادفات ساختگی و کروکی های دارای ایراد بود.

وی درباره ی اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت نیز اظهار داشت: این طرح هم اکنون در ۱۲۲ شهر از ۲۵ استان کشور برگزار می گردد و تا به امروز بیش از ۸۰ هزار نفر گواهینامه خودرا گرفته اند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: البته ما حدود هفت میلیون موتورسیکلت سوار بدون گواهینامه داریم که باید گواهینامه بگیرند. این افراد تا آن زمان که گواهینامه نداشته باشند، علاوه بر تخلف رانندگی بدون گواهینامه، امکان استفاده از بیمه و دیگر خدمات را نیز نخواهند داشت و در صورت بروز حادثه نیز مقصر خواهند بود.





منبع:

1402/09/21
13:53:13
itemprop="bestRating">5
336
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد