وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب اعلام شد

ایجاد ردیف رشته هایی برای بورسیه دانشجویان در صنایع

ایجاد ردیف رشته هایی برای بورسیه دانشجویان در صنایع

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام نمود: در دفترچه های انتخاب رشته سال جاری ردیف رشته هایی برای بورسیه دانشجویان دوره کارشناسی در صنایع به وجود آمده است.


دکتر رضا اسدی فرد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح بورسیه دانشجویان در صنایع و شرکت ها، اظهار داشت: از سال جاری افرادی که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان هستند، در دوره کارشناسی، بورسیه صنایع و شرکتها می شوند و برای این منظور در دفترچه انتخاب رشته کنکور، ردیف هایی برای این رشته ها در نظر گرفته شده است.
وی با اعلان اینکه داوطلبان آزمون سراسری در صورت انتخاب، بورسیه شرکت های صنعتی و شرکت های دانش بنیان خواهند شد، اظهار داشت: افراد پذیرش شده در این رشته ها، در دوره چهار ساله کارشناسی، ۵۰ درصد فرصت خودرا در دانشگاه ها و ۵۰ درصد در صنایع سپری می کنند، به این معنا که واحدهای نظریه آنها در دانشگاه ها و واحدهای آزمایشگاهی و عملی در صنعت ارائه خواهد شد.
اسدی فرد با تأکید بر این که از این طریق دانشجویان جذب صنعت می شوند، تصریح کرد: دانشجویان پذیرش شده در رشته های بورسیه صنایع، از زمانی که وارد صنایع می شوند، حقوق دریافت می کنند.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروز آبادی، رییس بنیاد ملی نخبگان با انتشار توئیتی اعلام نمود: دفترچه جدید انتخاب رشته کنکور شامل ردیف هایی خواهد بود که دانشجویان می توانند در صورت انتخاب، بورسیه شرکت های صنعتی و یا دانش بنیان شوند.
وی افزود: برای ۱۳۸۰ نفر، بورسیه صنعتی در شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی برگزیده، در دفترچه کنکور در مقطع کارشناسی ثبت خواهد شد.




منبع:

1402/05/01
10:27:38
itemprop="bestRating">5
313
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد