وبلاگ آفتاب

پرتاب ماهواره های استارلینک به دلیلهای نامعلوم کنسل شد

پرتاب ماهواره های استارلینک به دلیلهای نامعلوم کنسل شد

وبلاگ آفتاب: وبلاگ آفتاب: پرتاب موشک «فالکون 9» که قرار بود ماهواره های اینترنتی «استارلینک» را با خود به مدار ببرد، به دلیلهای نامعلومی توسط «اسپیس ایکس» کنسل شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) برای بار دوم در کمتر از یک هفته پرتاب موشک را متوقف کرد.
یکی از موشک های «فالکون ۹»(Falcon 9) این شرکت قرار بود ۱۵ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» کالیفرنیا در روز ۱۹ ژوئیه ساعت ۱: ۲۵ بامدادان به وقت منطقه زمانی شرقی پرتاب کند اما گروه پرتاب همه چیز را در صورتیکه تنها پنج ثانیه به ساعت شمارش معکوس باقی مانده بود، کنسل کرد.
«زک لوپن»(Zach Luppen) از شرکت اسپیس ایکس در جریان پخش اینترنتی پرتاب برنامه ریزی شده اظهار داشت: هزاران راه وجود دارد که یک پرتاب اشتباه صورت گیرد و تنها یک راه وجود دارد که می تواند درست صورت گیرد. باتوجه به آن، ما روی زمین بیش از اندازه محتاط هستیم و اگر گروه چیزی را ببینند که حتی اندکی مشکل ساز به نظر برسد، شمارش معکوس را متوقف خواهند کرد.
معین نیست که چه چیزی موجب توقف پرتاب روز چهارشنبه شد. گروه ماموریت در طول پخش اینترنتی که مدت کوتاهی بعد از توقف پرتاب به انتها رسید، این مساله را مشخص نکرد. با وجود مه غلیظ در وندنبرگ، هوا برای پرتاب کردن موشک به اندازه کافی خوب بود.
لوپن اظهار داشت که موشک و ماهواره های استارلینک در سلامت کامل هستند و اسپیس ایکس می خواهد به زودی باردیگر پرتاب را انجام دهد. این شرکت در یک توییت، تاریخ بعدی پرتاب را همراه با یک تاخیر ۲۴ ساعته اعلام نمود که احتمالاً اوایل روز ۲۰ ژوئیه خواهد بود.



1402/04/29
11:34:21
itemprop="bestRating">5
271
تگهای خبر: اینترنت , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد