وبلاگ آفتاب
معاون نهادنمایندگی ولی فقیه در فارس:

باطن واقعه غدیر را مورد توجه قرار دهیم

باطن واقعه غدیر را مورد توجه قرار دهیم

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، فارس معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: باید در کنار برنامه های شاد گرامیداشت عیدغدیر، به باطن این رخداد مهم تاریخ اسلام، توجه ویژه داشت چونکه در صورت نشناختن ابعاد این رخداد و علل امامت امام علی(ع) و ائمه اطهار، دشمنان راحت نقشه های شوم خویش را اجرا می کنند.


حجت الاسلام مجتبی فرهنگی، شنبه ۱۷ تیر در مراسم جشن عید سعید غدیر در جمع جهادگران جهاددانشگاهی فارس اظهار داشت: عالم دارای دو بُعد ظاهری و باطنی است بدین سبب در برخورد با مسائل دینی به ویژه ولایت و امامت باید بیشتر به بعد باطنی آن توجه کرد.
وی با اشاره به این که سال جاری شاهد برگزاری جشن های شکوهمندی به این مناسبت در فارس و شیراز بودیم، ضرورت توجه به باطن این واقعه بسیار مهم تاریخ اسلام و شناختن ابعاد و دلیلهای امامت و ولایت امام علی و ائمه اطهار(ع)، را در کنار برگزاری جشن ها، متذکر شد.
فرهنگی با اعلان اینکه نگاه امیرالمؤمنین(ع) را در خطبه های نهج البلاغه مشاهده نماییم، اضافه کرد: امام علی(ع) به کمیل بن زیاد می فرماید که سینه من پر از علم است اما حامل آنرا پیدا نمی کنم بدین سبب باید کاری نماییم که به باطن غدیر، محرم و سیدالشهدا(ع) برسیم تا به مخزن علم و حکمت الهی برسیم.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس با یادآوری این که امروز در جامعه ما ظاهرا قرآن مورد توجه قرار می گیرد در صورتیکه باید به عمق مفاهیم کلام وحی برسیم، دلیل جایگاه امام علی(ع) را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: همنشینی با خدا و کار برای رضایت آفریدگار عالم هستی راز بندگی خالصانه امام علی(ع) بود.



ضرورت تاسی به سیره امام علی و ائمه(ع)
رئیس جهاددانشگاهی فارس هم در این مراسم به بیان کرامات امام علی(ع) و جایگاه امامت در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: هیچ شخصیتی بین هیچ ملتی و در هیچ زمانی، جایگاهی که حضرت علی(ع) در دل و اذهان ایرانیان داشته است را ندارد و نخواهد داشت.
امیرحسین استقلال، با یادآوری سیره و سبک زندگی مولای متقیان اظهار داشت: باید با تأسی از سیره و فضائل امیرالمومنین علی(ع) بتوانیم گامی موثر در راستای بندگی خداوند متعال برداریم و فاکتورهای بندگی خودرا ارتقا دهیم.
استقلال با اعلان اینکه ابتدای واقعه کربلا، مدینه نیست بلکه از زمان مهجور قرار دادن غدیر است، اشاره کرد: جایگاه حضرت علی(ع) نزد خداوند و پیامبر اسلام(ص) به شکلی والا بود که سبب حسادت دیگر اصحاب و مسلمانان شد بدین سبب از لحظه تکمیل دین و ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) توطئه ها شروع شد.
عضو شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به این که قرائت خطبه غدیر توسط پیامبرگرامی اسلام(ص) چندین ساعت به طول انجامید، افزود: به سبب ازدحام مسلمین برای شنیدن سخنان پیامبر خدا(ص) و نبود سیستم صوتی در زمان صدر اسلام، برای هر گروه ۵۰ نفره از مسلمانان، یک نفر ایستاده بود تا سخنان پیامبر(ص) را به آخرین نفر انتقال دهد اما متأسفانه با اینحال دشمنان امام علی(ع) با بوجودآوردن شبهه و اقدامات رسانه ای که امروز هم به عنوان جنگ ترکیبی با آن مواجه هستیم، به حقیقت الهی روز به روز خدشه وارد کردند و در نهایت با تشکیل سقیفه حق مسلم امام علی(ع) کتمان شد.
استقلال با اعلان اینکه خطبه غدیر با داشتن ۱۱ قسمت به غیر از پرداختن به امام علی(ع)، سلسه امامان و ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: در یک بند خطبه غدیر امام زمان(عج) توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفی می شود بنابراین سفارش شده که این خطبه را حفظ کنید و حاضران به غائبان سینه به سینه نقل کنند.




منبع:

1402/04/18
09:26:12
itemprop="bestRating">5
336
تگهای خبر: دانشگاه , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد