وبلاگ آفتاب
رئیس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد

به سمت حذف کنکور حرکت می کنیم

به سمت حذف کنکور حرکت می کنیم

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس سازمان سنجش با تأکید بر این که کم کم به سمت حذف کنکور حرکت می نماییم، اظهار داشت: هم اکنون 85 درصد پذیرش در دانشگاه ها بوسیله پذیرش برمبنای سوابق تحصیلی به انجام می رسد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: امروز حدود ۴۸۰ هزار نفر در آزمون های اختصاصی گروههای آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت کردند و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز به رقابت می پردازند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اشاره کرد: استرس کنکور برای این است که همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار کنند و مشکلی نباشد. بنده هم که به عنوان رییس سازمان سنجش اینجا هستم، استرس دارم.
وی با اعلان اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش وپرورش منتشر می شود، اظهار داشت: داوطلبان باید سوابق تحصیلی خودشان را کنترل کنند. تا آخر تیر ماه نیز نمرات باید اعلام گردد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: اهتمام داریم به سمت حذف کنکور حرکت نماییم. به سمتی حرکت می نماییم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها هویت پیدا می کند و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.
پورعباس با اعلان اینکه در بیش از ۸۵ درصد ظرفیتهای دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می شود، اضافه کرد: در حدود ۱۵ درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور نقش دارد، اما در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کم رنگ و کم رنگ تر نماییم.
وی درباره ی داوطلبان گروه هنر و علاقه مندان رشته های علوم ورزشی نیز اظهار داشت: در اطلاعیه ای که ۲۶ تیرماه منتشر می شود شرایط آزمون عملی اعلام می شود. مهلت اعلام علاقه مندی هم تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور در آخر از تلاش این سازمان برای برگزاری کنکور الکترونیکی از سال آینده آگاهی داد.



1402/04/14
12:37:24
itemprop="bestRating">5
329
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد