وبلاگ آفتاب

تغییر ساختار وام ودیعه مسکن دانشجویان وزارت بهداشت از سال تحصیلی آینده

تغییر ساختار وام ودیعه مسکن دانشجویان وزارت بهداشت از سال تحصیلی آینده

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: صندوق رفاه دانشجویان برمبنای ماده 8 قانون جوانی جمعیت از سال تحصیلی آتی مکلف است به دانشجویان ساکن شهرهای با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مبلغ 70 میلیون تومان و به دانشجویان شهرهای با کمتر از 500 هزار نفر نیز مبلغ 60 میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت کند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حمید رئیسی در نشست خبری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز که در ساختمان صندوق رفاه وزارت بهداشت برگزار گردید، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبلغ ۵۷۴ میلیارد تومان وام در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پرداخت کرده و ۹۹ هزار و ۴۳۱ دانشجو در سال تحصیلی جاری وام دریافت کرده اند و با توجه به این که برخی دانشجویان دو فقره وام دریافت کرده اند، مجموعا 121 هزار ۳۸۴ فقره وام به دانشجویان پرداخت شده است.
معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه مدت زمان نیم سال نخست یک سال تحصیلی ۴.۵ ماه است و نیم سال دوم تحصیلی نیز ۵.۵ ماه است، افزود: بااینکه مدت زمان نیم سال دوم تحصیلی ۵.۵ ماه است اما ۱.۵ ماه در آخر سال قرار دارد و ۴ ماه دیگر از نیمسال دوم تحصیلی در سال بعد قرار می گیرد. تمام دانشجویان انتظار دارند که وام را در ۱.۵ ماه اول نیم سال دوم سال تحصیلی دریافت نمایند اما به سبب مشکلاتی مانند پرداختی های دولت در آخر سال و توجه به مولفه هایی مانند توزیع عادلانه، امکان پرداخت تمام وام ها در سال قبل وجود ندارد.
دکتر رئیسی درباره ی جامعه آماری وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: ۱۷نوع وام از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان پرداخت می شود و ما مبلغ ۳۰۲ میلیارد تومان در قالب "وام تحصیلی" به دانشجویان پرداخت کردیم که نشان میدهد وام تحصیلی بیشترین وام پرداخت شده در میان 17 نوع وام به دانشجویان است.
وی درباره ی شرایط پرداخت وام ها به دانشجویان اظهار داشت: پرداخت وام ها در قالب نرم افزار یک پارچه صندوق رفاه و بصورت الکترونیکی به انجام می رسد. پروسه رسیدگی به مدارک بارگذاری شده ۲ هفته زمان می برد. پرداخت اقساط منوط به تامین اعتبار است و اگر نقدینگی لازم در دسترس باشد، پرداخت وام ها به دانشجویان در یک بازه زمانی ۳ روزه به انجام می رسد.
معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه وام ودیعه مسکن باتوجه به تیپ دانشگاه ها پرداخت می شود، اظهار داشت: دانشگاه ها به ۳ تیپ دسته بندی شده اند و بر این اساس وام ودیعه مسکن پرداخت می شود. دانشگاه های علوم پزشکی تهران که جزو تیپ یک هستند، مبلغ ۷۰ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می شود. همین طور به دانشجویان مراکز استانها مبلغ ۶۰ میلیون تومان و دانشکده های اقماری نیز ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود.
وی درباره ی شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن در سال تحصیلی آتی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برمبنای ماده ۸ قانون جوانی جمعیت مکلف است به دانشجویان ساکن شهرهای با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، مبلغ ۷۰ میلیون تومان و به دانشجویان شهرهای با کمتر از ۵۰۰ هزار نفر نیز مبلغ ۶۰ میلیون تومان وام پرداخت کند. با توجه به این که این مساله سبب حذف وام ۵۰ میلیونی دانشکده های اقماری می شود، می توان گفت وام ودیعه مسکن در سال آتی تحصیلی ۱۵ درصد رشد می کند.
دکتر رئیسی درباره ی وام دستیاران پزشکی توضیح داد: باتوجه به مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد، یک وام جدید برای دستیاران لحاظ کردیم. مبلغ وام دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی مجرد مبلغ ۱۵ میلیون تومان و برای دستیاران و دانشجویان متاهل مقطع دکتری نیز مبلغ۲۰ میلیون تومان است که حدود ۲۰ هزار دانشجو این وام را دریافت کرده اند.
ادامه دارد...


1402/03/29
15:20:10
itemprop="bestRating">5
300
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد