وبلاگ آفتاب

ویدئویی از دویستمین فرود موفق موشک اسپیس ایکس

ویدئویی از دویستمین فرود موفق موشک اسپیس ایکس

وبلاگ آفتاب: «اسپیس ایکس» در توییتر خود، فیلمی را از فرود موشک «فالکون 9» در تازه ترین ماموریت آن منتشر نموده که دویستمین فرود را برای این شرکت رقم زده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب دهها ماهواره شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) طی ماموریت «ترنسپورتر-۸»(Transporter-8) در روز ۱۲ ژوئن، نقطه عطفی برای موشک بزرگ آن بود.
ماموریت ترنسپورتر-۸ از «مجتمع پرتاب-۴» در «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ»(VBG) در کالیفرنیا بلند شد و ۷۲ ماهواره کوچک را به سمت مدار برد اما جالب ترین نکته این ماموریت، فرود آنست برای اینکه مرحله نخست موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) به زمین بازگشت تا دویستمین فرود تاریخی را برای اسپیس ایکس رقم بزند.
اسپیس ایکس، ویدئوی این لحظه را در توییتر خود منتشر نمود. این ویدئو، نمای واضحی را از فرود تقویت کننده در «منطقه فرود-۴» پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ، درست از پایین سکوی پرتاب نشان میدهد. همین طور این ویدئو، موشک فالکون ۹ را درست بالای منطقه فرود-۴ نشان میدهد که درحال فرود نهایی است. چهار پایه فرود نیز با وضوح بالا در قسمت پایین تقویت کننده دیده می شوند.
تماشای پرتاب موشک در وندنبرگ بطور معمول از دست می رود برای اینکه تأسیسات منطقه اغلب در مه غلیظ پوشیده شده اند. ماموریت ترنسپورتر-۸ خوش شانس بود که در آسمان صاف از زمین بلند شد و نمای بسیار بهتری را از بازگشت فالکون ۹ نشان داد. حتی گرد و غباری که از فعالیت موتور هنگام فرود به جا ماند، آن قدر نبود تا موفقیت کامل ماموریت را پنهان کند.
اسپیس ایکس نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۵ طی یک ماموریت مداری، یک موشک را فرود آورد. بیشتر فرودهای اسپیس ایکس با بهره گیری از موشک فالکون ۹ انجام شده اند اما موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) این شرکت نیز برخی از فرودها را به نام خود ثبت کرده است.



منبع:

1402/03/24
12:04:10
itemprop="bestRating">5
172
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد