وبلاگ آفتاب
با حضور ستاری و نخست وزیر سوریه؛

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه

به گزارش وبلاگ آفتاب خانه نوآوری و صادرات ایران در سوریه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و بسام ابراهیم وزیر تحقیقات و آموزش عالی سوریه افتتاح شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، محصولات ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق در این مکان به نمایش درآمد و فضایی را برای تسهیل صادرات محصولات و دستاوردهای دانش بنیان، فناور و خلاق ایرانی به کشور سوریه ایجاد کرد. مرکزی که پیش از این در چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه راه اندازی شده و مقرر است دیپلماسی فناوری ایران با دیگر کشورها را گسترش دهد.
این خانه در مساحت ۶۲۰ مترمربعی افتتاح شد و محصولات ۴۰ شرکت فناور در حوزه برق و الکترونیک، دارو، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری زیستی، کشاورزی و دیگر حوزه های فناورانه را نمایش می دهد.
خانه نوآوری ایران تسهیل گر صادرات دانش بنیان ها به کشور سوریه
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در سوریه، اظهار داشت: سفر به این کشور نتایج پرباری برایمان داشت و پایه همکاریهای خوبی میان دو کشور گذاشته شد. در بحث صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان ایران به سوریه مذاکرات خوبی با نخست وزیر و وزرای کابینه این کشور داشتیم.
ستاری افزود: البته گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران در این کشور، تسهیل گر صادرات محصولات کشورمان به سوریه است. تلاش می نماییم دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانش بنیان های ایرانی را در اختیار این کشور قرار دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همینطور بیان نمود: تفاهمنامه ای که با وزارت علوم کشور سوریه هم امضا کردیم، تسهیل گر این همکاری ها و بابی برای توسعه تبادلات علمی و فناوری میان دو کشور است.
امضای تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم سوریه
در مسافرت معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و هیات ۴۰ نفره ای از نمایندگان شرکتهای دانش بنیان به کشور سوریه، یک تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت تحقیقات و آموزش عالی سوریه به امضا رسید.
این تفاهمنامه با هدف ایجاد خط اعتباری ۱۰ میلیون دلاری برای ایجاد آزمایشگاه مرجع در دمشق به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و بسام براهیم وزیر تحقیقات و آموزس عالی سوریه رسید. بر طبق این توافق مقرر شده است با همکاری ایران، آزمایشگاه هایی تخصصی در حوزه های مختلف زیست فناوری، فناوری نانو و اطلاعات و ارتباطات، فیزیک، ریاضی و شیمی در کشور سوریه ایجاد شود.
خانه نوآوری ایران در سوریه چه می کند؟
در روزهایی که ایران درگیر تحریم های ظالمانه برخی کشورها است و به بازارهای جهانی دسترسی نداریم، یافتن راه ها و روش های جایگزین برای دست یابی به این بازار پرسود و ارزش آفرین بین المللی ضروریست تا فناوران و نوآوران کشور بتوانند تولیدات خویش را به جهان معرفی کنند.
خانه نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشورها که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می شود هم همین هدف را دنبال می کند. سوریه چهارمین کشوری است که میزبان خلاقیت ها و نوآوری های ایرانی شده است. خانه نوآوری ایران در این کشور پایگاهی مطمئن و دائمی برای ورود و صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار داخلی سوریه است.
این خانه در منطقه آزاد دمشق توسط کارگزار همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب گردید و با هزینه بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو طبقه ایجاد و تجهیز شده است. شرکتهای دانش بنیانی که محصول کاربردی در بازار سوریه دارند می توانند با انعقاد قرارداد با کارگزار، محصول خویش را در این کشور تبلیغ و در نهایت تجاری سازی کنند.
بر مبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فضای کار اختصاصی و اشتراکی و عرضه دائمی محصولات تولیدی دانش بنیان همچون خدماتی است که به شرکتهای فعال در این خانه عرضه می شود. آنها می توانند در این فضا تعاملات و تبادلات فناورانه خود با شرکتهای سوری را بالا برند و برای خود شرکای تجاری و برای تولیداتشان خریدار بیابند. همینطور خدماتی چون «تحقیق بازار»، «بازاریابی»، «فروش محصولات» و «ثبت محصول و خدمات در این کشور» هم به شرکت ها عرضه می شود.



1399/12/13
23:01:32
itemprop="bestRating">5
1163
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد