وبلاگ آفتاب

پشتیبانی از حضور بانوان در زیست بوم نوآوری

پشتیبانی از حضور بانوان در زیست بوم نوآوری

وبلاگ آفتاب: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایجاد یك زیست بوم مساعد برای فعالیت نوآورانه بانوان و هموار كردن مسیر را اولویت معاونت علمی و فناوری دانست.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در مراسم تقدیر از زنان موفق کارآفرین شرکت های دانش بنیان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار نمود: در ایام نخست حرکت زیست بوم دانش بنیان، مطالعه ای توسط پژوهشگران و اساتید برجسته تهیه و در قالب کتاب «شناخت دره سیلیکون» منتشر گردید. این کتاب این پرسش را که چرا این منطقه منحصر به فرد است پاسخ داد که بر وجود یک زیست بوم مساعد فعالیتهای نوآورانه و وجود فرهنگ آن تاکید داشت.
وی با تکیه بر این که رویکرد، فرهنگ و نیروی خلاق موجب ایجاد این زیست بوم می شود، یادآورد شد: باید در جامعه، مسیر برای سرمایه گذاری خطر پذیر، حضور صندوق های جسورانه و وقف علمی فراهم گردد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به اینکه نقش بانوان در این زیست بوم جدید به خوبی نمایان شده است، اظهار داشت: این مبارزه میان زیست بوم دانش بنیان و اقتصاد سنتی و قدیمی شکل گرفته است و الان که در آغاز راه قرار داریم بهترین مجال و فرصت برای تثبیت نقش بانوان در تحول کار آفرینی است.
وی کسب وکارهای فضای مجازی را بستر بسیار خوبی برای نقش آفرینی بانوان در زیست بوم نوآوری دانست و اضافه کرد: تمام دغدغه ام این است که زیست بومی ایجاد نماییم که به صورت خودجوش زایش و نوآوری داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بستری مساعد برای خلق نوآوری بانوان، لازمه ای است که کسب و کارهای آنان را بالغ و نوآوری را محقق می کند، افزود: در حوزه کسب وکارهای دانش بنیان بانوان هم اینگونه است. اگر زیست بومی برای فعالیت آنان شکل بگیرد، اساسا شاهد نقش تحول آفرین و تاثیرگذارتر بانوان در این حوزه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه فرهنگ وارادتچی و اقتصاد نفت محور مانعی جدی فراروی توسعه اقتصاد دانش بنیان است، اظهار داشت: فرهنگ عمومی کشور که ریشه ای هزاران ساله و مبتنی به نوآوری و کارآفرینی دارد، دستخوش این فرهنگ نادرست قرار گرفته است و ساختار کشور را از برون گرایی و صادرات محوری به سمت خام فروشی و وارادت برده است.
ستاری افزود: در این فرهنگ مجالی برای تحول آفرینی بانوان نبود اما حالا با رونق شرکت های دانش بنیان نهال های تازه ای رشد کرده اند اما تحکم و ترویج این فرهنگ نیازمند کاری طولانی مدت و مبارزه ای همه جانبه و تمام عیار توسط بخش های گوناگون جامعه است.




منبع:

1399/08/22
12:33:10
itemprop="bestRating">5
1549
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , پژوهشگر , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد