وبلاگ آفتاب
دبیر مجمع هماهنگی بخش خصوصی اعلام كرد

ارائه 18 هزار تقاضا برای جذب نیروی انسانی در شرایط اپیدمی كرونا

ارائه 18 هزار تقاضا برای جذب نیروی انسانی در شرایط اپیدمی كرونا

به گزارش وبلاگ آفتاب دبیر مجمع هماهنگی بخش خصوصی با اشاره به افزایش حجم آگهی های استخدامی از طرف شركت های بخش خصوصی اظهار داشت: باتوجه به شرایط فعلی اپیدمی كرونا ویروس، 18 هزار تقاضای شغلی برای از طرف شركت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص بعد از ارزیابی ها به شركت ها معرفی شوند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مهندس محمد حسین قمری در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، سرمایه انسانی را مهمترین عامل در شرکت های دانش بنیان و حتی در سطح کشور دانست و اضافه کرد: این نیروی انسانی است که می تواند یک شرکت را موفق و شرکتی را با چالش های مختلف رویرو کند.
وی افزود: ما با برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی از سال ۱۳۹۳ تلاش داریم تا تقاضا های شرکت های را تجمیع و به سمت آموزش های تخصصی سوق دهیم.
قمری با اشاره صرف هزینه های چند صد میلیاردی برای ارائه آموزش های مبتنی بر نیازها، اشاره کرد: صنعت پزشکی سالیان است که برمبنای نیازها آموزش های تخصصی ارائه می شود بدین جهت فارغ التحصیلان صنعت پزشکی مشکلی درباب اشتغال ندارند.
دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی افزود: ولی این چرخه در سایر صنایع برقرار نیست و گاهی شرکت ها با انبوهی نیروی انسانی است و همچنان به دنبال نیروی انسانی متخصص هستند.
وی تصریح کرد: این امر منجر به افزایش حجم آگهی های استخدامی شد و امروز این حجم از روزی ۲۰ هزار موقعیت شغلی فراتر رفته است ضمن آنکه فارغ التحصیلان بیکار هستند.
قمری اشاره کرد: این آزمون اهتمام دارد این خلاء را پر کند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار نمود: با شیوع این اپیدمی شرکت های بخش خصوصی امکان ریسک بر روی نیروی انسانی را ندارند ولی مشاهده کردیم که در چنین شرایطی میزان تقاضا برای معرفی نیروی انسانی از طرف شرکت ها رشد ۳ برابری داشته است.
بگفته وی، ۱۸ هزار تقاضای شغلی از طرف شرکت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص بعد از ارزیابی ها به شرکت ها معرفی شوند.
دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد که روند این آزمون موجب شود تا آموزش های رسمی به سمت اثر گذاری بیشتر حرکت نماید.
قمری اشاره کرد: در این راستا تفاهم نامه هایی با دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم تا تقاضاهای خودرا در بستر آموزش های موثر عرضه کنند.
در این جلسه همچمین پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه معضل اشنغال رفع نخواهد شد مگر آنکه بخش خصوصی به کمک بیاید، اظهار داشت: هم اکنون شرکت های بخش خصوصی و دانشگاهها هر کدام فعالیت خودرا دارند و معاونت علمی برای جبران این خلاء، پلتفرم هایی چون شتابدهنده ها و مراکز نواوری را شکل داده است.
وی با اشاره به تشکیل ۵۱۰۰ شرکت دانش بنیان اضافه کرد: از طرف بنیاد ملی نخبگان دو طرح شهید احمدی روشن و شهید بابایی در داستای رفع نیازهای بخش صنعت از طرف دانشجویان برگزار می گردد.




منبع:

1399/04/21
20:54:33
itemprop="bestRating">5
2541
تگهای خبر: دانشگاه , صنعت , فناوری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد