وبلاگ آفتاب
مهدی موسوی با مهر مطرح كرد؛

جشنواره فیلم فجر برخورد مناسبی با فیلم های كوتاه ندارد

جشنواره فیلم فجر برخورد مناسبی با فیلم های كوتاه ندارد

به گزارش وبلاگ آفتاب سیدمهدی موسوی كارگردان فیلم كوتاه عزیز كه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد نسبت به كم توجهی به این گونه سینمایی در این رویداد انتقاد نمود.



سیدمهدی موسوی كارگردان فیلم كوتاه «عزیز» كه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر اظهار داشت: فیلم ۱۵ دقیقه ای «عزیز» درباره خانواده ای است كه نسبت به مشكلاتی كه ما هر روزه با آن مواجه هستیم، باید تصمیماتی بگیرند از همین رو یك سری پنهان كاری ها و قضاوت ها نسبت به یكدیگر دارند و در مجموع این موارد سبب درگیری بین اعضای خانواده می شود یعنی حضور زنی غریبه سبب برملایی بعضی از رازها، از بین رفتن حرمت های خانواده و در نهایت منجر به بهم ریختن مراسم چهلم پدر می شود به این صورت كه فیلم با دعوای خانواده تمام می شود.
موسوی عنوان كرد: من مشابه این داستان را از نزدیك دیده بودم و تجربه زیست من بود. به نظرم جامعه به این مسئله گرفتار شده است به این صورت كه پدر و مادر نادیده گرفته می شود و در نهایت حرمت ها از بین می رود چون افراد به فكر منافع شخصی هستند و می خواهند هر كاری كنند تا به برخی منافع برسند. درواقع نادیده گرفتن مفاهیم انسانی در جامعه امروزی دغدغه من بود و می خواستم تلنگری بزنم و بگویم چرا ما باید در وضعیت امروزه با شك و تردید رفتارهایی نماییم كه این حرمت ها را زیر پا بگذاریم و نسبت به هم قضاوت نابجایی داشته باشیم.

این كارگردان عنوان كرد: حضور فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر اتفاق بزرگی است به هر حال ماحصل یك ساله سینمای ایران در این جشنواره به نمایش در می آید و فیلم كوتاه هم یك بخش از سینماست اینكه ما فیلم كوتاه را حذف نماییم و بگوییم فیلم كوتاه شامل سینمای نمی گردد در سال های گذشته رخ داده است اما در یكی دو سال قبل این گونه سینمایی هم به جشنواره راه پیدا كرده با این وجود برخورد مناسبی با فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر نمی گردد و به آن اهمیت داده نمی گردد.
وی افزود: برای مثال این فیلم ها در جشنواره فیلم فجر نشستی ندارند و اكران هایشان در آخرین ساعات روز است كه نه منتقدان حضور دارند و نه اصحاب رسانه و حتی تبلیغات مناسبی هم ندارند در این وضعیت فیلمساز احساس می كند نسبت به او و كارش بی توجهی شده این در شرایطی است كه اتفاقات خوبی برای فیلم كوتاه در زمینه حضورهای بین المللی رخ می دهد اما در مهمترین رویداد داخلی ما یعنی جشنواره فیلم فجر برنامه ریزی ای برای فیلم كوتاه وجود ندارد، چون فكر می كنند آثار كوتاه به اندازه كافی در جشن مستقل و جشنواره فیلم كوتاه به رقابت می پردازند و دیگر نیازی نیست به آنها توجه گردد.
این فیلمساز اضافه كرد: در حالیكه به نظر من جشنواره فیلم فجر باید برای خود شخصیت جداگانه ای داشته باشد و فیلم ها بتوانند این امكان را پیدا كنند كه به صورت مستقل داوری شوند و به همان میزان به آنها توجه گردد. این بی توجهی و كم جلوه دادن اهمیت فیلم كوتاه مناسب سینمای كوتاه نیست.
وی در انتها عنوان كرد: بسیاری از بچه هایی كه الان در بخش نگاه نو اثری دارند از بچه های فیلم كوتاه هستند و به نظرم باید این بخش جدی تر گرفته شود. با این وجود نمایش مردمی فیلم های كوتاه كار خوب و مباركی است اما در كنار این مورد باید به مسایل دیگر هم توجه گردد.

1398/11/20
00:02:20
itemprop="bestRating">5
4537
تگهای خبر: تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد