وبلاگ آفتاب

چند نکته در مورد داروهای کاهش وزن

چند نکته در مورد داروهای کاهش وزن

به گزارش وبلاگ آفتاب، اگر افراد بخواهند مصرف داروهای کاهش وزن را شروع کنند، باید به چه نکاتی توجه کنند؟ اثربخشی این داروها چگونه است؟ آیا امکان دارد که عوارض جانبی داشته باشند؟ این داروها را باید از کجا تهیه کرد؟


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، چاقی یک بیماری مزمن پزشکی است که فرد را مستعد بروز خیلی از اثرات منفی بر سلامتی می کند؛ همچون افزایش نرخ مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی که می تواند به وقوع سکته مغزی و حملات قلبی منجر شود. افراد چاق همینطور بیشتر از سایرین درد کمر و مفاصل، آپنه خواب و افسردگی را تجربه می کنند.
افراد بزرگسالی که دارای شاخص توده بدنی بالای ۳۰ باشند، بعنوان چاق طبقه بندی می شوند. بزرگسالانی هم که حداقل به یکی از بیماری های در رابطه با وزن بالا مانند دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول گرفتار باشند، در صورت داشتن شاخص توده بدنی ۲۷ یا بالاتر در رده افرادی قرار می گیرند که دارای اضافه وزن هستند.
داروهای کاهش وزنی که به تایید نهادهای ناظر دارویی رسیده باشد، می تواند به بیماران چاق و دارای اضافه وزنی که به بیماری های مزمن در رابطه با وزن بالا مبتلا هستند، کمک زیادی کند. اما این که فردی حائز شرایط است به این مفهوم نیست که این داروها همیشه انتخابهای مناسبی برای این فرد هستند.
همچنین، بعضی از افراد می توانند با تغییر در رژیم غذایی و ورزش و بدون مصرف دارو وزن خویش را کاهش دهند.
علاوه بر این، نتایج برخی آزمایش ها نشان داده که افرادی که سال هاست این داروها را مصرف می کنند، بعد از قطع آن با کاهش وزن بیشتری رو به رو شده اند. بنابراین، این داروها باید همراه با تغییرات سبک زندگی مصرف شوند و قرار نیست مصرف دارو برای افرادی که علاقه ای به بهبود رژیم غذایی و تناسب اندام خود ندارند، یک چاره ای فوری باشد.
در اغلب بررسی هایی که در مورد اثربخشی این داروها صورت می گیرد، افراد شرکت کننده که به دو گروه مصرف کننده دارو و دارونما تقسیم می شوند، ملزم هستند که افزون بر کاهش کالری مصرفی خود، در طول هفته ورزش های منظمی را هم انجام دهند. بنابراین اثربخشی ارزیابی شده برای این داروها همراه با تغییر سبک زندگی بروز می کند.
به گزارش یورونیوز، البته باید توجه داشت که بعضی از داروهای کاهش وزن می تواند در مورد افرادی که داروی دیگری مصرف می کنند، تداخل دارویی ایجاد نماید و یا برای زنان آبستن مناسب نباشد. بنابراین، افراد چاق قبل از انتخاب و مصرف هر دارویی باید با پزشک معالج خود و هم یک پزشک تغذیه مشورت کنند تا ضمن انتخاب داروی مناسب از رژیم غذایی و ورزش های متناسب آگاه شوند.
همینطور به قول متخصصان، داروهای کاهش وزن را نباید از داروخانه های اینترنتی غیر قانونی خرید. چون که گذشته از عدم اطمینان نسبت به اصالت دارو و دز دقیق آن، امکان دارد دارو آلوده باشد.



1402/10/29
12:44:46
itemprop="bestRating">5
286
تگهای خبر: اینترنت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد