وبلاگ آفتاب

ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه

ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه

وبلاگ آفتاب: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (6آذرماه) و افزایش آلودگی چهار کلانشهر از امروز شنبه ( 4 آذر ماه) آگاهی داد.


صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: امروز (۴آذرماه) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی افزود: فردا یکشنبه در بعضی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و افزایش سرعت وزش باد رخ می دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.
ضیاییان افزود: دوشنبه (۶ آذرماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار، باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، در بعضی مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده انتظار می رود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه (۷ آذرماه) بارش در استانهای ساحلی دریای خزر با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت و در بعضی مناطق شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می دهد.

بگفته ضیاییان چهارشنبه (۸ آذرماه) در هرمزگان و جزایر تنگه هرمز ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

وی افزود: از امروز تا دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خصوصاً تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود علاوه بر این از امروز تا اواسط هفته در غالب نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می رود.

ضیاییان افزود: سه شنبه در نواحی شمال غرب و سواحل دریای خزر و چهارشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. از اواخر وقت دوشنبه و روز سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ آذر ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، غبار محلی، از بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۶ آذر ماه) صاف و غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا و پس فردا ( ۵ و ۶ آذر ماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.




منبع:

1402/09/04
09:32:31
itemprop="bestRating">5
272
تگهای خبر: صنعت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد