وبلاگ آفتاب

توضیح دانشگاه تهران در مورد قطع حقوق یک عضو هیئت علمی

توضیح دانشگاه تهران در مورد قطع حقوق یک عضو هیئت علمی

به گزارش وبلاگ آفتاب، دانشگاه تهران در رابطه با «قطع حقوق» و «مخالفت دانشگاه با مأموریت پژوهشی خارج از کشور» یک عضو هیأت علمی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران توضیحاتی ارائه نمود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ملک؛ مدیرکل اداره اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران در واکنش به آنچه که تحت عنوان «مخالفت با سفر مأموریت پژوهشی دکتر مجتبی مجتهدی به بلژیک» در فضای مجازی انتشار یافته است، اظهار داشت: در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ از جانب دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در مورد درخواست اعزام به مأموریت پژوهشی دکتر مجتبی مجتهدی عضو هیأت علمی این دانشکدگان به دانشگاه گنت کشور بلژیک(از اول دیماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲) با معاونت بین الملل دانشگاه مکاتبه ای صورت گرفته بود.

وی اضافه کرد: مبحث این درخواست در جلسه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ شورای بین الملل دانشگاه تهران عنوان شد اما فرایند اداری در ارتباط با مأموریت این عضو هیات علمی طی نشده و حکم ماموریتی برای ایشان صادر نشده است ازاین رو خروج وی از کشور تخلف است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران؛ دکتر وحید نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران هم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تهران در رابطه با آنچه که تحت عنوان قطع حقوق دکتر مجتبی مجتهدی عنوان شده است، عنوان کرد: درست است که موافقت شورای بین الملل در زمینه مأموریت پژوهشی دکتر مجتهدی دریافت شده بود اما ایشان بر خلاف قوانین حاکم برای مأموریت های بلندمدت اعضای هیأت علمی، بدون سپری شدن مراحل اداری و بدون صدور حکم مأموریت، محل خدمت و کشور را ترک کرده است. ازاین رو هم اکنون طبق ضوابط و مقررات آموزش عالی چاره ای جز اجرای قانون قطع حقوق ایشان باقی نمی ماند.





منبع:

1401/10/08
14:44:40
itemprop="bestRating">5
386
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد