وبلاگ آفتاب
از ۲۳ مهر؛

به تماشای دژاوو بنشینید

به تماشای دژاوو بنشینید

به گزارش وبلاگ آفتاب، گروه بازیگر نمایش دژاوو به کارگردانی مهدی زعفرانی که مقرر است از ۲۳ مهر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه برود، از مخاطبان و علاقه ‎مندان برای تماشای این اثر نمایشی دعوت به عمل آوردند.


دریافت 47 MB
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، «چند غریبه در مکانی غریب …، نه زبان یکدیگر را می فهمند؛ نه آشنایی می یابند؛ از کجا آمده اند؟ مقصد آنها تنهایی است؛ پهنه این بیابان را انتهایی نیست!!! نبردی ازلی و ابدی در زیر این آسمان خاکستری… آنقدر تاختند که زمین شش تا شد و آسمان ها هشت… آیا بازمانده ای از این بیابان خارج خواهد شد؟». این بخشی از روایت نمایش «دژاوو» است که از شنبه ۲۳ مهر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.
گروه نمایشی «دژاوو» در رابطه با این اثر نمایشی چنین گفته اند:
«تئاتر دژاوو یک تئاتر سوررئال است به این معنا که در فضایی غیر واقعی رخ می دهد. واژه «دژاوو» به مفهوم آشناپنداری است یعنی اتفاقاتی که در این نمایش رخ می دهد، اتفاقی است که برای همه ما آشنا بوده و با آن احساس قرابت می نماییم. این تئاتر ماجرای مواجهه کاراکترهای مختلفی را بیان می کند که در فضایی مبهم و ناشناخته گرفتار شده اند و به دنبال راهی برای بیرون رفتن از آن می گردند. در این راه با یکدیگر همراه می شوند و در جریان کوشش برای رهایی، به نزاع می پردازند به صورتی که این نزاع ها زمینه ساز گرفتاری آنها شده و مسیر آنها را از یکدیگر جدا می کند. امیال و خواسته هایشان بروز پیدا نمی کند و در راه رسیدن به امیال خود از هدف نهایی شان که رهایی از این فضای مبهم است باز می مانند. در میانه داستان، شخصیتی وارد می شود که گویی تجمیعی از تمام این کاراکترها است؛ شخصیتی که تمام تلاش خویش را برای یافتن بخش گمشده ای از وجودش به کار می گیرد تا یارای ایستادگی در مقابل موجود پلید نهفته در این برهوت را پیدا کند. تکه ای گمشده به نام «بلان» که به مشاجره با موجود پلید پرداخته و قدرت نمایی او را به چالش می کشد.»
عوامل نمایش «دژاوو» عبارتند از تهیه کننده: عرفان ورشوچی منفرد، کارگردان: مهدی زعفرانی، بازیگران: محمدحسین کاشانی، مهدیار زمانی فر، رضا عادلی، علیرضا شمالی، محمدرضا احمدلو، محمدطاها عبداللهی، طراح و اجرای گریم: هادی فکری، دستیار گریم: عارفه کاوه ای، حانیه محمودآبادی، طراح گرافیک: راهی گرافیک، طراح صوت: محسن نوبری، تبلیغات: گروه آوام هنر، تدارکات: علیرضا اخوان، بازیگردان: محمدحسین کاشانی، منشی صحنه: امیرحسین سکاکی، روابط عمومی: محمدمهدی عسگری.


منبع:

1401/07/21
13:29:56
itemprop="bestRating">5
537
تگهای خبر: بازی , تبلیغات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد