وبلاگ آفتاب

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) انتخاب شد

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) انتخاب شد

به گزارش وبلاگ آفتاب، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر محمد حسن زاده را به سمت ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) منصوب نمود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در حکم انتصاب دکتر محمد علی زلفی گل خطاب به دکتر محمد حسن زاده آمده است:

«پس از حمد خدا درود و صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله نظر به مراتب تعهد تخصص و تجارب پرارزش جنابعالی با توجه به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی به باعث این حکم به سمت رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) منصوب می شوید.

انتظار می رود با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان مدیران یاوران علمی( کارکنان) و ظرفیت کارشناسی آن پژوهشگاه در قالب برنامه عرضه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

ضروریست برای تحقق وظایف، فعالیت ها و مأموریت ها افزون بر توان علمی آن پژوهشگاه، از ظرفیت های علمی پژوهشگران و متخصصین سایر موسسات آموزشی و پژوهشی به شرح زیر اهتمام ورزید.

توسعه و تکمیل امور در ارتباط با ثبت رساله ها، رساله ها و طرح های پژوهشی و تقویت بانک اطلاعات جامع الکترونیکی برای عرضه خدمات به کلیه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری.

تعادل و تکامل هم افزا با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در همه امور بخصوص در جهت بهره مندی از سامانه نظام ایده ها و نیازها.

اجرای دقیق و ظایف محوله در قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب مجلس شورای اسلامی در قالب وظایف پژوهشگاه.

ایجاد یا توسعه نرم افزارها و سکوهای مورد نیاز حوزه علم و فناوری و نظام مند سازی و یکپارچه سازی سامانه های موجود با استفاده از ظرفیت واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان.

ارتقاء بانک جامعه و گسترش دسترسی به محتوای انتشارات علمی شامل رساله ها، رساله ها و مجلات کتب علمی و طرح های پژوهشی به منظور مشابهت یابی در جهت پشتیبانی از اخلاق علمی.

بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری جهت اثربخشی هرچه بیشتر سامانه نظام ایده ها و نیازها نان.

گسترش استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش دقت و سرعت در انجام وظایف و مأموریت های محوله.

ایجاد زیرساخت های لازم برای نظام ثبت و استاندارد سازی و تدوین الگوهای لازم برای کتب علمی گزارش های پژوهشی رساله ها و رساله های تحصیلات تکمیلی.

انجام پژوهش های مورد نیاز در حوزه مأموریت ها پژوهشگاه.

تعامل و تکامل هم افزا و سازنده با دانشگاه ها پژوهشگاه ها موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری برای عرضه خدمات تخصصی.

توفیق روز افزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی از درگاه پروردگار متعال خواستارم».

دکتر محمد حسن زاده، دانش آموخته دکتری در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد است و هر سه مقطع تحصیلی را در همین رشته تحصیل کرده است.

وی عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با مرتبه استادی است. دکتر حسن زاده بعنوان نخستین پژوهشگر در حوزه مدیریت دانش در ایران، در سال ۱۳۸۲ پژوهش در باب مدیریت دانش را بعنوان رساله دکتری خود شروع کرده و تابحال در این حوزه بیشتر از ۵۰ عنوان مقاله و ۵ عنوان کتاب منتشر نموده است. وی از سال ۱۳۸۵ بعنوان پژوهشگر گروه علم سنجی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وارد عرصه علم سنجی شده و تابحال کتاب ها و مقالات گوناگونی در حوزه علم سنجی، سنجش و ارزیابی علم و فناوری و وب سنجی تالیف و ترجمه کرده است.

از سوابق اجرایی دکتر حسن زاده میتوان به تصدی مسئولیت معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و اقتصاد و مدیریت گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و عضویت در چندین شورا و کارگروه تخصصی اشاره نمود.

همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر سیروس علیدوستی رئیس سابق این پژوهشگاه در زمان تصدی مسولیت تقدیر نمود.




1401/06/15
09:50:48
itemprop="bestRating">5
390
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , اقتصاد , الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد