وبلاگ آفتاب
توسط معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم؛

آیین نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری وزارت علوم ابلاغ گردید

آیین نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری وزارت علوم ابلاغ گردید

آیین نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری توسط معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم به رؤسای دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و کلیه مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ابلاغ گردید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در جهت توسـعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری و در چارچوب های ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری، مرکز رشد واحدهای فناور و پردیس علم و فناوری " آئیـن نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری " را به رؤسای دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و کلیه مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ابلاغ نمود.
این آئین نامه با هدف شناسایی و توانمندسازی افراد و تیم های خلاق، نوآور، کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناورانه آنها در جهت تبدیل به فعالیتهای کارآفرینانه تدوین و به مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ابلاغ گردید.
از دیگر اهداف ابلاغ این آئین نامه میتوان به ایجاد روابط گسترده (شبکه سازی) بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دولت و صنعت، تجمیع منابع درون و بیرون از گروه هدف در جهت کارآفرینی و نوآوری و ارتقای نقش نوآوری و کارآفرینان در توسعه و اعتلای کشور از راه توسعه فناوری و کسب و کار دانش بنیان اشاره نمود.
به نقل از وزارت علوم، همچنین، ترویج و توسعه فرهنگ مالکیت فکری، کارآفرینی و نوآوری در کشور، شناسایی و توانمندسازی افراد خلاق نوآور، کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری سازی دستاوردهای علمی آنها در جهت تبدیل به فعالیتهای کارآفرینانه و تسریع و تسهیل تبدیل ایده ها به محصول از اهداف دیگر ابلاغ آیین نامه مرکز کـارآفرینی و نوآوری هستند.




منبع:

1401/04/14
10:03:29
itemprop="bestRating">5
449
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانشگاه , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد