وبلاگ آفتاب

قضات ویژه به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری رسیدگی می کنند

قضات ویژه به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری رسیدگی می کنند

وبلاگ آفتاب: رییس شورای حفاظت آزمون سراسری از تعیین قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری سال جاری آگاهی داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکترمحمد حسین حاجیلو در سیزدهمین نشست شورای صیانت از آزمون سراسری که با حضور نمایندگان دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی انجام شد با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده امسال و آمادگی لازم برای برگزاری یک آزمون سالم و رقابت عادلانه همراه با آرامش اظهار داشت: با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری در ایام برگزاری آزمون، قضات ویژه برای همه استانها و شهرستان ها پیش بینی شده تا طبق گزارش ها، ادله و مستندات ارائه شده بصورت ویژه نسبت به رسیدگی پرونده ها اقدام نمایند.
وی ادامه داد: با همکاری نزدیک نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی سعی شده است تا امسال امنیت و سلامت آزمون حفظ شده و ارتقا یابد و این تلاش ها در جهت آرامش بیشتر داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی و ضایع نشدن حق داوطلبان کوشا و پر تلاش است.
قائم مقام رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان گرامی دقت کنند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیکی در زمینه های آزمون ممنوعست و توسط دستگاه های آشکارساز کشف خواهد شد که این تخلف محرومیت های شدید به همراه خواهد داشت. همین طور عضویت داوطلبان در گروه ها و کانال های مدعی تقلب نیز مجاز نیست و تحت رصد دقیق پلیس فتا، پلیس امنیت و مجموعه های نظارتی قرار دارد.
دکتر حاجیلو در مورد سایر تمهیدات صیانت از آزمون سراسری، اظهار داشت: امسال تعداد دفترچه ها و پاسخ نامه ها با هدف آرامش خاطر داوطلبان و جلوگیری از اشتباه و همین طور افزایش امنیت آزمون بالا رفته است ضمن این که با کمک شرکت های دانش بنیان دستگاهی برای کشف هرگونه ابزار الکترونیک در هر ابعادی تهیه شده و در همه حوزه های آزمون سال جاری مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس شورای حفاظت آزمون سراسری بار دیگر خطاب به داوطلبان و والدین آنها تاکید کرد: اطلاع رسانی گسترده ای در مورد ممنوعیت هرگونه استفاده از ابزار الکترونیکی و ممنوعیت عضویت در کانال ها و گروههای مدعی تقلب انجام شده است و بار دیگر تاکید می شود داوطلبان هر چه سریعتر از این گروه ها و کانال هائی که توسط افراد و گروههای مجرم که تعدادی از آنها در خارج از کشور فعالیت می نمایند، بیرون بروند.
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش کشور، قائم مقام رییس سازمان سنجش آموزش کشور در آخر اشاره کرد: باتوجه به تمهیدات فراهم شده امکان تقلب و تخلف در آزمون سراسری میسر نیست بدین سبب از داوطلبان عزیز انتظار می رود بر توانایی و تلاش علمی خود تکیه کنند و با آرامش خاطر آماده شرکت در یک رقابت سالم باشند.
در این جلسه اعضای شورای صیانت از آزمون ها تاکید کردند که اقدامات لازم برای رصد فضای مجازی و تدابیر نظارتی کافی انجام شده و تمام تلاش خودرا برای برخورد قانونی با متخلفان برگزاری آزمون سراسری بکار می گیرند.



منبع:

1401/04/05
11:45:44
itemprop="bestRating">5
497
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , الكترونیك , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد