وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

دختران آفتاب روی آنتن رادیو فرهنگ رفت

دختران آفتاب روی آنتن رادیو فرهنگ رفت

به گزارش وبلاگ آفتاب رادیو فرهنگ برای علاقه مندان به سریال های رادیویی هر شب سریال رادیویی دختران آفتاب را روی آنتن می برد.



علیرضا نداف تهیه کننده مجموعه «دختران آفتاب» درباره روایت داستانی آن به خبرنگار مهر اظهار داشت: کتاب «دختران آفتاب» توسط امیرحسین بانکی پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده و از جانب انتشارات سروش در سال ۱۳۸۲ منتشر گردید که در رادیو فرهنگ توسط محمدباقر خلیلی به صورت نمایش رادیویی تنظیم رادیویی شده است.
نداف که تهیه کنندگی این برنامه را هم برعهده داشته است توضیح داد: «دختران آفتاب» باآنکه روایتی داستانی است، در واقع تحقیقی روان شناختی، جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است و به شکلی این اثر کوشیده تا زن، منزلت، شخصیت و هویت او را بشناساند.
وی افزود: «دختران آفتاب» در ۱۱۵ قسمت تهیه شده و به بعضی از پرسش های مطرح در حوزه نقش اجتماعی زنان با بیانی روان و داستانی پاسخ می دهد.
نداف به اهمیت بهره گیری از زبان داستان برای انتقال مفاهیم اشاره نمود و اضافه کرد: زبان داستانی برای انتقال مفاهیم از ارزش بسزایی برخوردار می باشد و در این برنامه هم با استفاده از این ابراز به بررسی و نقد و رد و اثبات مؤلفه ها و مباحث و شبهات حوزه زن و خانواده و جامعه پرداخته شده و میتوان گفت از موفقیت زیادی در این حوزه برخوردار می باشد.
وی درباره مبحث برنامه اظهار داشت: مباحث در حین برگزاری یک اردوی ده روزه دخترانه دانشجویی از دانشگاه تهران اتفاق می افتد که به قصد زیارت امام رضا (ع) راهی مشهد شده اند. به مناسبت های مختلف و اتفاقاتی که می افتد، موضوعات مطرح و بررسی می شوند و به نتیجه می انجامند. راوی داستان دختری است به نام مریم که فروغ انصاری این نقش را بازی و روایت می کند.
نداف در تشریح داستان این مجموعه افزود: مریم به علت بی توجهی مادر به محیط خانه در اثر توجه شدیدش به کار در بیرون از منزل و ایجاد گسست خانوادگی، گرفتار روحی رنجور و ناآرام شده است و تصمیم می گیرد برای تنبیه والدینش هم که شده، چند روزی آنها را بی اطلاع رها کند. به ذهنش می رسد که فرار کند، اما خوب که فکر می کند می فهمد آدم این کار نیست. در همین موقع، یاد اطلاعیه اردوی زیارتی دانشگاه می افتد و بدون معطلی وسایل مختصری آماده می کند و خویش را به جمع زوار می رساند. فاطمه که یکی از مسئولین برگزارکننده اردوست، با اخلاق خوش و آرامش و با وجود فقدان صندلی خالی، موجبات هم سفر شدن مریم با آنها را فراهم می آورد. او در خلال سفر با همدلی و همراهی که با احساس بچه ها دارد، از بروز جدل و درگیری های لفظی بین آنها جلوگیری می کند و با استفاده از مطالب مرجع و مستند، به بحث ها جهت مثبت می دهد.
نداف خاطرنشان کرد: تولید این سریال داستانی با عنایت به دقت در چگونگی طرح مباحث حدود ۹ ماه به طول انجامیده و سعی شده منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه اش همان گونه که شایسته و بایسته وی است بشناسانند و به زیبایی و در سبک و شیوه داستانی به خیلی از پرسش های مطرح درباره نقش اجتماعی زن و لوازم و نتایج آن اشاره شده است.
سریال «دختران آفتاب» تا پنجشنبه ساعت ۲۳: ۱۵ از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.


منبع:

1401/03/09
13:07:30
itemprop="bestRating">5
571
تگهای خبر: بازی , دانشگاه , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد