وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب اعلام شد

تولید پکیج کیت های تشخیص و استخراج ۳ بیماری ویروسی در کشور

تولید پکیج کیت های تشخیص و استخراج ۳ بیماری ویروسی در کشور

به گزارش وبلاگ آفتاب تعدادی از پژوهشگران یکی از شرکتهای دانش بنیان برای نخستین بار در کشور پکیج کیت های شناسایی و استخراج ۳ بیماری عفونی را به تولید رساندند.


دکتر محمدباقر محمودی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این شرکت نخستین تولیدکننده پکیچ کیت های تشخیص بیماری های عفونی است، اظهار داشت: ما علاوه بر ویروس کرونا با ویروس های دیگر مواجه هستیم که همچون آنها ویروس انواع هپاتیت ها و ویروس پاپیلوما که درحال تبدیل شدن به یک معضل است و ویروس ایذر و بیماری سل است.
وی افزود: علاوه بر تشخیص بیماری ها، به ابزاری هایی نیاز است که به پزشکان کمک نماید تا مسیر درمانی را به اشتباه طی نکنند و برای این منظور باید پنل هایی طراحی شود که قادر باشد به صورت همزمان انواع پاتوژن ها شامل باکتری، ویروس و میکروب ها را شناسایی کند و بر مبنای نتایج آن، پزشک درمان را سریع تر آغاز کند.
محمودی با اشاره به اینکه در این راه ۳ دسته بیماری های تنفسی، گوارشی و تناسلی وجود دارد، تصریح کرد: با مطالعاتی که در این شرکت اجرایی کردیم تا یک سال آینده کلیه کیت های این بیماری ها قابل عرضه خواهند بود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به محصولات ساخته شده در این شرکت، خاطرنشان کرد: ما در این راستا مبادرت به تولید پکیج کیت های بیماری های عفونی کردیم که این پکیج شامل کیت هایی برای بیماری های HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی (عامل بروز سرطان سرویکس و زگیل های تناسلی)، HIV (ویروس عامل ایدز) و HBV (ویروس هپاتیت B) می شود. این ویروس ها همگی، ویروس های رایج در کشور می باشند.
وی با اشاره به اینکه فاز تحقیق و توسعه تولید این کیت ها به پایان رسیده است، اظهار داشت: تولید این پکیج ها در مرحله تایید و آزمایش های تاییدیه کیفی قرار دارد.
محمودی تصریح کرد: این پکیج ها برای شناسایی بیماری های تنفسی، تناسلی و گوارشی است.
به قول وی تابحال کیت های این بیماری ها به صورت جامع در کشور نبوده است و در این شرکت پکیجی از کیت های این بیماری ها به تولید رساندیم و این کیت ها برای تولید انبوه مراحل دریافت مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را طی می کنند.



1400/11/25
08:14:54
itemprop="bestRating">5
700
تگهای خبر: آموزش , درمان , محصولات , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد