وبلاگ آفتاب

دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ گردید

دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ گردید

وبلاگ آفتاب: دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان رشته­ های تخصصی علوم پایه و داروسازی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت ­های دانش بنیان و شرکت ­های مستقر در مراکز رشد و پارک­ های فناوری سلامت به دانشگاه ابلاغ گردید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا منظم، مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با بیان این خبر اظهار داشت: شفاف سازی فرایندهای اداری در سازمان های دولتی همیشه از مطالبات جدی فناوران حوزه سلامت بوده و وجود بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرائی می تواند کمک شایانی به حل مشکلات در حوزه تولید محصولات فناورانه در داخل کشور کند.
او با اعلان اینکه فارغ التحصیلان رشته های تخصصی وزارت بهداشت همیشه نقش مهمی در ایجاد دانش و انجام تحقیق و توسعه در امتداد تولید محصولات فناورانه با تکنولوژی بالا داشته اند، اظهار داشت: باتوجه به وجود تعهد قانونی خدمت به دولت در ازای دوره تحصیل برای فارغ التحصیلان رشته های تخصصی، طبق مصوبه قبلی معاونت آموزشی وزارت امکان اشتغال در بخش خصوصی در ازای دوره تعهد، تنها در شرکت های دانش بنیان برای این افراد میسر بود. در حالی که تعداد زیادی از شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت که بطور کلی متعلق به اعضا هیات علمی بوده و نیازی شدیدی به اینگونه افراد دارند، دانش بنیان نیستند.
منظم اظهار داشت: در جهت رفع موانع تولید در کشور، با مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانش آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته های داروسازی و علوم پایه پزشکی، علاوه بر شرکت های دانش بنیان می توانند در کلیه شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت تعهدات قانونی دوره تخصص خودرا بگذرانند.
طبق اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وی ادامه داد: دستورالعمل در رابطه با این مساله با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی تهیه و به تایید وزیر بهداشت و درمان و آموزش رسیده است. این دستورالعمل طی نامه به شماره 1664/101/د مورخ چهار مهر ماه سال جاری از سمت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ گردیده و متقاضیان می توانند بوسیله مراکز رشد و پارک ها درخواست خودرا پیگیری کنند.




منبع:

1400/07/25
07:43:08
itemprop="bestRating">5
995
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , تكنولوژی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد