وبلاگ آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

تصویب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیات دولت

تصویب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیات دولت

اسماعیلی از تصویب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیات دولت اطلاع داد و اظهار داشت: برای تمامی کسانی که در صندوق اعتباری هنر عضویت و هنر کارت دارند تسهیلات در چارچوب مختلف کمک اعطا می شود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یک شنبه (۲۱ شهریورماه) با حضور در اخبار ساعت ۲۲ شبکه یک سیما ضمن گرامیداشت روز ملی سینما در ارتباط با وعده رئیس جمهور در خصوص تخصیص بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر اظهار داشت: در روزهای کرونا بیشترین صدمه را در کنار سایر اقشار جامعه اصحاب فرهنگ و هنر دیدند، به هر حال خیلی از فعالیت ها در حوزه های فرهنگی و هنری اجتماع محور است و به علت افزایش شیوع کرونا با تعطیلی مواجه بوده و با معضل به وجود آمده حوزه فعالیتهای حرفه ای این قشر گرفتار رکود شد.
وی افزود: پارسال اقداماتی در جهت عرضه تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر رقم خورده است اما به اندازه ای نبود که بتواند بخش زیادی از نیازهای این قشر از جامعه را پاسخگو باشد، در میان اصحاب فرهنگ و هنر اهالی سینما و تئاتر و بخصوص تئاتری ها بیشترین صدمه را دیدند اما با این وجود دولت در صدد است تا این صدمه ها را جبران کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از سه هفته قبل که بنده کار خویش را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردم در همان نخستین گفت وگوی خود اعلام کردم اولین برنامه کوتاه مدت ما رسیدگی به معیشت اهالی فرهنگ و هنر است. آقای رئیس جمهور هم به این مورد اهتمام داشته و از بنده درخواست نمود که کمک هایی را در چارچوب بسته های حمایتی آماده نماییم، در همین راستا با کمک همکاران خود در وزاتخانه متبوع این بسته را آماده و چهارشنبه گذشته به رئیس محترم جمهور تقدیم کردم.
اسماعیلی تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده در مورد بسته حمایتی عرضه شده امروز در جلسه هیأت دولت این کمک ها تصویب گردید و آقای رئیس جمهور هم در روز ملی سینما وعده اهدا این بسته های حمایتی را دادند.
وی در مورد جزئیات این بسته های حمایتی خاطرنشان کرد: برای تمامی کسانی که در صندوق اعتباری هنر عضویت و هنر کارت دارند تسهیلات در دو قالب کمک های بلاعوض و وام های با سود پایین در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت و تاکید ایشان به مبحث اصلاح ساختارهای فرهنگ با نگاه عقلانی اظهار داشت: از زمان آغاز کار موضوعات فرهنگی را از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگ پیگیری و با همکاری برخی سازمان ها همچون سازمان تبلیغات اسلامی درگاهی را بارگذاری کردیم تا نظرات نخبگان را در این بخش جمع آوری نماییم و از همه اهالی فرهنگ درخواست کردیم ظرف مدت یک ماه نظرات خویش را ارسال نمایند.
اسماعیلی افزود: بعد از عرضه نظرات این نقطه نظرات به رئیس جمهور عرضه و ایشان هم برای رهبر معظم انقلاب خواهند برد.
وی اظهار داشت: تاکید آقای رئیسی و دولت مردمی این است که دغدغه های معیشتی اهالی فرهنگ و هنر که بعنوان طبقه نخبه و زحمت کش که مورد اقبال مردم هستند برطرف شود. حمایت آقای رئیس جمهور در همین ابتدای دولت این نوید را به ما می دهد که دولت مردمی فصل نویی در شکوفایی فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون هنرمندان و با حفظ پروتکل ها هرچه سریع تر مراکز فرهنگی بازگشایی شود.

1400/06/22
10:40:16
itemprop="bestRating">5
978
تگهای خبر: تبلیغات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد