وبلاگ آفتاب
رییس پیشین مركز بهداشت خبر داد

مراجعه سالانه بیش از 200 هزار نفر به مرکز بهداشت دانشگاه تهران

مراجعه سالانه بیش از 200 هزار نفر به مرکز بهداشت دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس پیشین مرکز بهداشت دانشگاه تهران از مراجعه سالیانه بیش از 200 هزار نفر به این مرکز آگاهی داد و اظهار داشت: خیلی از مراکز و بخش های بهداشت و درمان دانشگاه تهران به روز و مجهز شده اند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر سعید حبیبا در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران با اشاره به کارهای این مرکز خصوصاً در دوران بحران کرونا اشاره کرد: کوشش های مرکز بهداشت و سلامت در دوران بحران کرونا این مسأله را اثبات کرد که رویکرد برون سپاری این مرکز، کاملاً اشتباه است. هر چند در این خصوص مصوبه هیأت امنا وجود دارد، اما تلاش داریم تا این مرکز بعنوان یک بخش خصوصی در درون دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربطی که می توانند دراین زمینه کمک کنند، اداره شود تا بتوانیم این ساختار را همچنان حفظ نماییم و کارکنان آن نیز با انگیزه بالا کارهای خودرا ادامه دهند.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران اشاره کرد: باید از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد، بطور مثال همین مسأله واکسیناسیون کارکنان دانشگاه که اکنون در حال انجام می باشد، فارغ از این که اقدامی در امتداد سلامت دانشگاهیان و خانواده های آنان است، باید بعنوان یک فرصت نیز در امتداد تقویت مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تلقی شود. خوشبختانه با انجام واکسیناسیون از طرف مرکز بهداشت دانشگاه، یک رضایت خوبی در اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان به وجود آمده است که قدر اینگونه شرایط و فرصت ها را باید دانست.
در ادامه این مراسم دکتر یوسف مقدس، رییس پیشین مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران به تبیین فعالیت ها و عملکردهای صورت گرفته مرکز در سالهای ۹۴ تا ۹۹ پرداخت و اظهار داشت: امور جاری در مرکز همیشه در جریان بوده است و برمبنای آمار سالیانه، مرکز حدود ۲۰۰ هزار مراجعه کننده داشته است که البته این تعداد برای پیش از بحران کرونا است.
وی با اشاره به بازسازی و نوسازی های بخش های مختلف مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه اشاره کرد: خرید و راه اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال(مورد استفاده در غربالگری سرطان سینه)، بازسازی سالن انتظار و پذیرش، بازسازی اتاق سونوگرافی، شنوایی سنجی و سنجش تراکم استخوان همچون اقدام هایی بوده که در بخش رادیولوژی مرکز صورت گرفته است. همین طور در بخش آزمایشگاه با ۳۵۰ مترمربع فضا، نوسازی و استانداردسازی پذیرش، نمونه گیری، بخش فنی و پاویون و اتاق مسئول فنی انجام شده است.
دکتر مقدس، ساماندهی کابل های تأسیسات و تلفن سانترال، توسعه(ورود ویلچر) و استانداردسازی آسانسور، بازسازی و نوسازی تجهیزات مرکز جراحی، نوسازی بخش اندوسکوپی گوارش و فیزیوتراپی، بازسازی فضای فیزیکی و تأسیسات بخش دندانپزشکی با فضای ۵۰۰ متر مربع، نوسازی یونیت های دندانپزشکی و بسترسازی رادیولوژی دیجیتال را از دیگر کارهای انجام شده، برشمرد.
رییس پیشین مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران اشاره کرد: آماده سازی درمانگاه فاطمیه و درمانگاه مرکزی کوی درحال ساخت با فضای ۱۶۰۰ متر مربع از دیگر اقدام های صورت گرفته است. همین طور توسعه ساختار،
راه اندازی نرم افزار بازرسی و نظارت بهداشت، شورای راهبری HSE، برگزاری طرح های ارزیابی سلامت دانشگاهیان(خطرسنجی بیماری قلبی و بدخیمی ها؛ اندازه گیری فشار خون)، برگزاری ایستگاه های سلامت، انتشار هفته نامه سلامت و برگزاری کارگاه و وبینارهای آموزشی کارکنان و اعضای هیأت علمی از کارهای انجام شده در زمینه امور بهداشتی بوده است.
ایشان سپس سخنان خود، انعقاد قرارداد نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت قرارداد خدماتی، اصلاح سختی کار کارکنان، نظم بخشی به راندمان و کارانه، بروزرسانی قرارداد پزشکان متخصص با هماهنگی مدیریت حقوقی و بروزرسانی قرارداد دندان پزشکان با هماهنگی مدیریت حقوقی را از اقدام های حوزه منابع انسانی توصیف کرد.
دکتر مسعود شفیعی نیا، رییس مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات دکتر مقدس اظهار داشت: از زحمات دکتر مقدس تشکر و قدردانی می کنم، در مدتی که تصدی این سمت را بر عهده داشتند تمامی تلاش خودرا کردند تا این مرکز بتواند جایگاه فعلی را به دست آورد. اقدام های عمرانی و بازسازی های بسیار خوبی در این چند سال انجام شده است. در حوزه نرم افزاری نیز خیلی از نرم افزارها ارتقا پیدا کردند، همین طور در بازسازی ساختار مرکز که البته تعدادی از آنها تحمیلی بوده و باید با دانشگاه همراه می شدیم، تغییراتی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی ادامه داد: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه همانند جزیره ای است که در بین یک دانشگاه غیرپزشکی قرار گرفته است و تقریباً هیچ سنخیتی با دیگر بخش های دانشگاه ندارد و عملکرد آن بیشتر با وزارت بهداشت و درمان تناسب دارد و این کار را برای ما در این سیستم تا حدودی سخت کرده است، بنا بر این بیشتر مواقع ما این مشکل را داریم که نمی توانیم درخواست و مقصود را به طرف مقابل خود در دانشگاه انتقال دهیم.
دکتر شفیعی نیا در ادامه اشاره کرد: وقتی صحبت از مسائلی همچون کارهای پزشکی، کادر بهداشت و درمان، کارانه، بیماری و شیفت های پزشکان به میان می ِآید به شکلی کار سخت می شود. گفته شد که این مرکز حدود یکصد نفر پرسنل دارد، اما می خواهم اضافه کنم که افزون بر این تعداد، یکصد پرسنل متخصص، دندانپزشک، فوق تخصص و جراح در مراکز بهداشت و درمان و بزرگمهر فعالیت می نمایند که کار اصلی ما برقراری تعامل و همکاری سازنده با این گروه صاحب نظر و متخصص است، بقیه بخش های مرکز از یکسری پرسنل دانشگاه تشکیل شده که تابع تصمیم های مدیر مرکز هستند.
انتهای خبر



منبع:

1400/06/05
15:59:17
itemprop="bestRating">5
860
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد