وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه تهران مطرح كرد؛

بخش زیادی از مردم از بررسی صلاحیت كاندیدها ناراضی اند

بخش زیادی از مردم از بررسی صلاحیت كاندیدها ناراضی اند

به گزارش وبلاگ آفتاب رییس دانشگاه تهران با تاکید بر این که بخش زیادی از مردم از نحوه بررسی صلاحیت کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری ناراضی هستند، اظهار داشت: مناظره انتخاباتی تلویزیون هم مردم را راضی نکرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در سی و دومین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ که امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، با تاکید بر این که هم اکنون دانشگاه ها باز هستند و دانشجویان با رعایت پروتکل ها بصورت محدود در خوابگاه ها حضور دارند، اظهار داشت: ما هم اکنون بازگشایی دانشگاه ها را نداریم چونکه دانشگاه ها باز و فعال می باشند و دانشجویان در این مراکز حضور دارند و در بیشتر دانشگاه ها دانشجویان در خوابگاه ها مستقر شدند بدین سبب بحث ما شیوه افزایش حضور دانشجویان در این مراکز است که امیدواریم با اجرای طرح واکسیناسیون شاهد افزایش این حضور باشیم.
ایشان سپس اشاره کرد: باتوجه به تجربه ای که ما در آموزش مجازی داشتیم و همین طور باتوجه به مصوبات مختلف وزارت عتف، طبیعتاً شیوه و برنامه های آموزش ما گرفتار تغییراتی خواهد شد. به این معنا که با بهره گیری از ظرفیت های تکنولوژی و تجربه موفق دانشگاه ها بتوانیم از این ظرفیت ها برای ارتقاء آموزش و دسترسی بیشتر مردم استفاده نمائیم.
رئیس دانشگاه تهران در دوران کرونا امکان پیش بینی ها در مورد آینده خیلی مشکل بود، اشاره کرد: با شروع کرونا شاهد بودیم دانشگاه ها و سازمان ها بصورت دورکار فعالیت خودرا ادامه دادند اما امروز به تدریج درحال بازگشت به شیوه حضوری هستند چونکه فرهنگ سازمانی و مکتب دانشگاهی با دور کاری میسر نمی گردد. بهتر است پیش از بازگشایی دانشگاه ها در مهر ۱۴۰۰، سمیناری بین دانشگاه ها برگزار و نتایج بررسی ها به اشتراک گذاشته شود؛ خوب است پیش از شهریور این سمینار اجرا شود.
نیلی به موضوع برگزاری انتخابات در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: امروزه کشور در وضعیت خاص انتخاباتی قرار دارد و با توجه به این که یک سری از دانشگاه ها دستاوردهای خوبی در زمینه خوشه های فکری داشتند بدین سبب می توانیم از این خوشه ها و دستاوردها در عرصه انتخابات بهره بگیریم تا مسایل کشور را با هم بررسی نمایند.
وی گفت، انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بسیار بزرگی است و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این انتخابات است و امیدواریم مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند؛ امیدواریم این انتخاب در مدار صحیح تری قرار بگیرند بااینکه امروز بخش زیادی از مردم از شیوه بررسی صلاحیت ها ناراضی هستند اما این دلیل نمی گردد که مشارکت در انتخابات کم شود و آینده کشور با مشکلاتی روبرو شود.
رییس دانشگاه تهران به نقش خوشه های فکری دانشگاه ها در انتخاب بهتر و برتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره نمود و اظهار داشت: تشکیل خوشه های فکری دستاوردهای خوبی داشت و جلسات مختلفی با مسئولان عالی رتبه کشور برگزار شد، در این شرایط یک دفعه دیگر خوشه ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ بطوریکه این آمادگی وجود دارد که خوشه ها نشستی با کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار کنند.
نیلی با اعلان اینکه شیوه مناظره ای که صدا و سیما از کاندیدها پخش گردید مردم را راضی نکرد، اظهار نمود: سوالات مورد پرسش از کاندیداها در مناظرات انتخاباتی صحیح نبود و شیوه مناظره ها مردم را قانع نکرد و بهتر بود سوالات روشن تر، کلانتر و با بدنه کارشناسی قوی تدوین می شد.
او در آخر اظهار نمود: خوشه های فکری از اساتید عالی رتبه دانشگاه ها هستند و بدون سوگیری خاصی می توانند به مردم برای انتخاب بهتر کمک کنند؛ هفته آتی خوشه ها می توانند این هماهنگی را برای برگزاری نشست کاندیداها انجام دهند و دانشگاه ها نقش خودشان را بار دیگر در جامعه ایفا کنند.




منبع:

1400/03/20
13:11:44
itemprop="bestRating">5
1142
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , دانشگاه , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد