وبلاگ آفتاب
نظری:

جهاددانشگاهی اقدامات فناورانه را در كشور توسعه دهد

جهاددانشگاهی اقدامات فناورانه را در كشور توسعه دهد

به گزارش وبلاگ آفتاب مرکزی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جایگاه و مجموعه انقلابی بوجود آمده است که اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد.


علیرضا نظری ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن اشاره به دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گرفتن ایران در زمره کشورهای کمتر توسعه یافته، اظهار نمود: بعد از پیروزی انقلاب مقرر بود که جایگاهی متناسب با شان جمهوری اسلامی و توسعه کشور در عرصه های مختلف حاصل شود که تحقق این امر نیازمند سازوکار و زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت های نرم افزاری، نخبگان و پتانسیل قابل ارزش داخلی است.
وی با اشاره به اینکه امروز توانمندی های خیلی از سوی نخبگان به منصه ظهور رسیده است، اما همچنان برخی افکار و عقاید پوسیده وجود دارد که باید کنار زده شوند، اظهار داشت: مسلما همچنان باید در عرصه علوم روز تلاش نماییم و در کنار آن، ارزش های دینی و اخلاقی هم باید مورد تاکید قرار گیرد و عمل مجاهدانه در دستور کار باشد.
نظری اظهار نمود: امروز همه قدرت های دنیا به دنبال دزدیدن ظرفیت های کشورهای کمتر توسعه یافته هستند، باید تمام ظرفیت خویش را جهت استفاده از توانمندی های موجود در کشور به کار بگیریم و تشکیل جهاد دانشگاهی مصداق ایجاد زیرساختی جهت استفاده از ظرفیت ها و ارتقای پتانسیل ها و تجاری سازی علوم و کسب ارزش افزوده از علم وجود در کشور است.
وی با تکیه بر اینکه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است، اما باید اقدامات فاخر در این مجموعه مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: نباید جایگاه جهاد دانشگاهی را تنزل دهیم. این جایگاه و مجموعه انقلابی بوجود آمده است که اقدامات فناورانه را در کشور توسعه دهد.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت به توجه به ظرفیت های خالی موجود در کشور تصریح کرد و اظهار داشت: راه های نرفته بسیار است و باید از ظرفیت های خاص کشور بخصوص استان مرکزی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به تولید فناوری و انجام فعالیتهای درمانی توسط جهاد دانشگاهی، بر ضرورت خروج از فعالیتهای جزیره ای تصریح کرد و اظهار داشت: ایجاد توازن در فعالیت ها به نسبت مرکز استان و شهرستان لازم است. کشور فقط تهران و استان فقط مرکز استان نیست و باید در شهرستان ها هم ظرفیت ها را شناسایی و جهت دهی نماییم تا بخش انبوهی از نخبگان شهرستان ها هم در اقدامات بزرگ شریک شوند.
نماینده مردم خمین خواهان توجه ویژه به این شهرستان شد و اظهار داشت: این شهرستان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
لزوم توجه جهاد دانشگاهی به احیای ارزش ها و اسناد فرادستی
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی، هم در این آیین با اشاره به اینکه این مسئولیت ها در واقع آزمایش است و هویت و شخصیت انسان ها وابسته به امضاها نیست، اضافه کرد: ملاک شرافت در قرآن کریم ایمان و علم است و مسئولیت ها فرصتی برای خدمت است.


وی با اشاره به اینکه مسؤلان باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی اقدامات شان باشند، اظهار داشت: انسان باید همواره شیطان نفس را سنگ بزند و نباید به دنبال آرزوی های دست نیافتنی باشد. باید متوجه این باشد که دیر یا زود مسافر ابدیت است.
ایمانی مقدم با تکیه بر اینکه انسان باید در ابتدای امر بر نفس خود پیروز باشد، اضافه کرد: وقتی روحیه جهادی بر اقدامات و برنامه ها حاکم باشد می توان موفقیت های زیادی را شاهد بود. همواره نقش نیروهای بسیجی در طول عمر انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است و جهاد دانشگاهی باید رسالت های جهادی خویش را تقویت کند.
وی اظهار نمود: اسناد فرادستی فراوانی داریم اما دانشگاه ها اجرای این اسناد را اولویت خود قرار نداده اند و ایجاب می کند که مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی در حوزه احیای این ارزش ها اقدام نمایند.




منبع:

1399/11/06
14:27:41
itemprop="bestRating">5
1226
تگهای خبر: دانشگاه , درمان , فناوری , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد