وبلاگ آفتاب

نمایشگاه عكس فرمانده من در محوطه بیرونی دانشگاه تهران

نمایشگاه عكس فرمانده من در محوطه بیرونی دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ آفتاب نمایشگاه عکس «فرمانده من» با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و دیگر سازمان ها و ارگان ها، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، امروز در محوطه بیرونی دانشگاه تهران راه اندازی شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، «محمد مهدی کرمی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «فرمانده من» در محوطه بیرونی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه با عقب نشینی از اهداف و آرمانها راه بجایی نخواهیم برد، در ادامه اظهار نمود: این قبیل برنامه ها اقدامات ارزشمندی است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد.
«مجدالدین معلمی» معاون هنری حوزه هنری هم در حاشیه این مراسم به ایسنا اظهار داشت: اغلب رویدادهای هنری در گالری ها و محیطهای سربسته اتفاق می افتد و اهالی تخصصی و علاقه مندان خاص آن به این اماکن رجوع می کنند اما در نگاهی جدید حوزه هنری برآن شد تا هنر را به میان مردم بیاورد که از موقعیت های خاص می توان به مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی اشاره نمود که با عنایت به حضور حداکثری مردم برای مسابقه آن فراخوان ملی داده شد و در نهایت آثار برگزیدگان در این محل به معرض نمایش گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه این رویداد با همکاری دانشگاه تهران و نهاد این دانشگاه و جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد، اضافه کرد: با همکاری این دانشگاه عکسهای برگزیده مراسم خاکسپاری حاج قاسم در فضای عمومی برای همگان اکران شد.
معاون هنری حوزه هنری برگزاری این مراسم را نوعی یادآوری روزهای سختی دانست که بر مردم گذشت و در ادامه خاطرنشان کرد: عکس یادآور لحظات و رویدادهاست که در این اتفاق اکران شد.
معلمی ضمن اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی ستاد حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری اظهار داشت: این دبیرخانه تولیدات مختلف و متنوعی در ارتباط با این شهید وارسته خواهد داشت که برای سال جاری تولید 20 پروژه تا 16 دیماه تمام می شود که این تولیدات به تدریج اکران می شود.
همینطور سید «احسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران برگزاری این نمایشگاه شهری را با عنایت به همه محدودیتها فرصت خوبی برای یادآوری بدرقه تاریخی سردار شهیدان حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: برگزاری زودتر این نمایشگاه با عنایت به شرایط امکانپذیر نبود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا فراخوانی برای جمع آوری عکسهای مراسم خاکسپاری داده شد، در ادامه تصریح کرد: سپس از میان عکسهای جمع آوری شده شماری برگزیده و بر روی نرده های دانشگاه تهران به معرض نمایش گذاشته شد.
مدیر خانه عکاسان ایران از برگزاری نمایشگاههای این چنینی در دیگر نقاط کشور اطلاع داد و اظهار داشت: البته این نمایشگاه در کشور سوریه هم در حال برگزاری است.




منبع:

1399/10/10
15:25:06
itemprop="bestRating">5
1031
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , سازمان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد