وبلاگ آفتاب

روزهای پرحاشیه انتخابات هیئت فوتبال مازندران

روزهای پرحاشیه انتخابات هیئت فوتبال مازندران

وبلاگ آفتاب: مازندران این روزها ورزش استان مازندران هرچقدر به پایان سال نزدیک تر می شود، روزهای حساس تری را به خود می بیند. از بحث المپیک و نزدیکی اش که بگذریم به بحث تعیین و تکلیف برخی هیات های مهم ورزشی ای می رسیم که در ماه های باقی مانده تا آخر سال باید روسای جدید خویش را بشناسند.


هیات های مهمی چون فوتبال، والیبال، ورزش های رزمی، هندبال، تکواندو و... جزو هیات های مهم و تاثیرگذاری هستند که در آستانه برگزاری مجامع انتخاباتی هستند تا مسئول خویش را با برگزاری رای گیری بشناسند. در این بین والیبال مازندران طی روزهای گذشته با برگزاری مجمع رئیس جدید خودش را شناخت تا یکی از بزرگترین و مهمترین هیات های ورزشی استان مازندران از بلاتکلیفی بیرون برود. البته برگزاری مجمع انتخاباتی والیبال هم کم بی حاشیه نبود اما بهرحال برگزار گردید.
اما این روزها برگزاری انتخابات فوتبال، بحث داغ محافل ورزشی است. فوتبالی که پس از حدود حدودا سه چهار دهه، باید اینبار به تغییر و تحولی عظیم تن دهد. چند دهه است که هدایت فوتبال مازندران بر عهده غلامرضا بهروان پیر فوتبال مازندران بود و اما سال جاری به علت شرایط سنی، این موسپید فوتبال باید از میز ریاست هیات فوتبال مازندران دل بکند. زحمات و تلاشهای بهروان بر کسی پوشیده نیست، اما فوتبالی ها که علاقمندانش در استان مازندران هم کم نیستند، شدیدا خواهان تغییر و تحول در راس و بدنه ی این هیات بزرگ ورزشی هستند.
اینبار فوتبالی ها شخصی خارج از بدنه هیات فوتبال را می خواهند که بتواند تحول ایجاد نماید و دیگر این سیستمی را که بیشتر از دو سه دهه است که مشغول به فعالیت است را نمی پذیرند.
** قانون چه می گوید ؟
بر مبنای اطلاعات به دست آمده، بهمن ماه سال جاری باید انتخابات هیات فوتبال مازندران برگزار شود و مطابق قانون می بایست از هفته گذشته، اسم نویسی کاندیدای این هیات بزرگ ورزشی برگزار می شد، که تعلل اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هیات فوتبال در عدم آغاز اسم نویسی و فرآیند قانونی برگزاری مجمع جای بسی سوال دارد اما این تاخیرها و تعلل ها شائبه هایی را بیشتر از پیش بوجود می آورد.
طبق اساسنامه و دستوالعمل برگزاری انتخابات هیأت های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها باید حداقل ۴۵ روز پیش از آخر دوره چهارساله روسای هیأت های ورزشی، نسبت به آغاز فرایند برگزاری مجمع انتخابات با اطلاع رسانی از راه درج آگهی ثبت نام در روزنامه های محلی کثیرالانتشار اقدام گردد و در مدت یک هفته ای از متقاضیان شرکت در انتخابات ثبت نام به عمل آورند.
با عنایت به اتمام دوره چهارساله رئیس فعلی هیات فوتبال استان درتاریخ 9 بهمن ماه 1399 پیشبینی می شد مانند ادوار گذشته اداره کل و هیأت فوتبال مازندران از ۲۴ آذر اقدام لازم را به عمل آوردند.
** عدم پاسخگویی دستگاه ورزش و هیات فوتبال!
اما متاسفانه نه اداره کل ورزش و جوانان برای این هیات بزرگ ورزشی اقدامی صورت داده و نه هیات فوتبال اطلاعیه ای در این خصوص صادر نکرده است. عدم پاسخگویی هر دو مجموعه هم در نوع خودش عجیب است و گویا اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال مازندران چندان بدشان هم نمی آید که مجمع به تعویق بیافتد.
با این وجود و با وجود تاکید فدراسیون فوتبال که دهه اول بهمن، انتخابات هیات فوتبال مازندران را برگزار خواهیم کرد و حالا باید صبر نماییم تا ببینیم اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال که در این مدت هیچ اقدامی صورت نداده اند، چه خواهند کرد!؟
بطور قطع پیشبینی می شود، در این دوره به علت عدم حضور بهروان، رئیس ادوار گذشته و فعلی هیأت فوتبال استان مازندران که به علت سن بالا دیگر شرایط حضور در انتخابات را ندارد، علاقه مندان زیادی برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال استان اسم نویسی کنند و این مدت کوتاه برای سایر اقدامات همچون تایید صلاحیت ها که بطور قطع به طول خواهد انجامید، کافی نخواهد بود و بهتر است اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال مازندران هرچه سریعتر اسم نویسی را آغاز کنند.
** فدراسیون فوتبال: ما به هیات فوتبال گفته ایم نام نویسی را آغاز کنند
با پیگیری های صورت گرفته؛ گویا فدراسیون فوتبال از هیأت فوتبال مازندران خواسته هرچه سریعتر شرایط اسم نویسی و برگزاری مجمع را فراهم آورد اما علت تعلل هیات فوتبال را کسی نمی داند و بهتر است هیات فوتبال برای رد این شائبه ها هر چه زودتر اسم نویسی را آغاز کند.
دکتر صفی الله فغانپور مسول حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد علت تعلل در اسم نویسی و اعلام فراخوان انتخابات هیأت فوتبال مازندران در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: فدراسیون فوتبال طی نامه ای رسمی به هیأت فوتبال استان مازندران، از این هیأت خواست تا هرچه سریعتر شرایط لازم برای اسم نویسی را آغاز کند ولی اینکه چرا هیأت فوتبال تابحال هیچ اقدامی نکرده جای تعجب دارد.
** بوی مهندسی انتخابات می آید؟!
برخی فوتبالی ها معتقد هستند که، اصرار و پافشاری هیأت فوتبال مازندران به حضور هیأت های شهرستانی که شرایط لازم برای حضور در مجمع را ندارند، نکته عجیبی است که شائبه مهندسی انتخابات را بیشتر از قبل کرده است.
به تازگی نامه ای از جانب هیأت فوتبال زیراب به هیات فوتبال استان مازندران ارسال شده که در این نامه، از هیأت استان خواهان حضور در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان است. نامه ای که کاملا گویاست، هیأت فوتبال استان مازندران قصد دارد، اشخاصی را وارد مجمع کند که در انتها به نفع خودش و شخص مورد نظر خودشان باشد. اما از اصل و متن نامه الزامی که بگذریم به مبحث جالبی بر می خوریم که نشان داده است هیأت فوتبال مازندران در صورت اجرای آن، تخلف بزرگی را در زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی صورت می دهد.
گویا هیأت فوتبال استان مازندران با تجربه دو سه دهه ای هنوز از قوانین موجود اطلاعی ندارد. هیأت فوتبال زیراب، شهری زیر نظر شهرستان مرکز آن، پل سفید است و کسی عضو مجمع انتخاباتی می تواند باشد که رئیس هیأت شهرستان باشد نه شهر! بنابراین هیأت فوتبال زیراب تنها با همین یک دلیل به هیچ وجه نمی تواند در انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران حضور داشته باشد.
این درحالی است که اگر این گونه باشد و شهرستان زیرآب بتواند با این تاکتیک هیأت فوتبال مازندران، در انتخابات شرکت کند، استان مازندران ۱۵ شهر دیگر هم دارد که همین شرایط را دارند و اتفاقا فعال تر از هیأت فوتبال زیرآب هم هستند طبق اساسنامه و قوانین موجود در مجامع انتخاباتی هیأت های ورزشی، تنها شهرستان هایی با داشتن فرمانداری می توانند دارای هیأت مستقل و عضو مجمع باشند و در غیر این صورت این شهرها نمی توانند هیأت مستقل داشته باشند و حتی اجازه حضور در مجامع انتخاباتی را نخواهند داشت.
اما فدراسیون فوتبال بر خلاف هیات فوتبال مازندران از قوانین به خوبی آگاه است و این نامه هیات فوتبال مازندران در خصوص حضور هیات فوتبال زیرآب در مجمع انتخاباتی را قویا رد کرد.
** رنگرز پاسخگو باشد
گویا اداره کل ورزش و جوانان مازندران از مبحث به تعویق افتادن انتخابات هیأت های بزرگی چون تکواندو، والیبال، ورزش های رزمی و فوتبال بدش نمی آید. کرونا هم بهانه خوبی شد تا عدم برگزاری مجامع را بر گردن آن بیندازند اما عدم پاسخگویی در چرایی برگزاری روند قانونی برگزاری مجامع سوال بزرگی است که اداره کل ورزش و جوانان و شخص مدیرکل جوان این اداره باید پاسخگو باشد.
** فدراسیون فوتبال ما را بی اطلاع گذاشته
حسین بریمانی بریمانی سرپرست معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم در گفتگو با ایسنا در مورد حواشی تعلل هیأت فوتبال مازندران در مورد نام نویسی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال قویا اعلام نموده که بهمن ماه و در روز آخر کار بهروان، مجمع را برگزار خواهد نمود و هیأت فوتبال باید سیکل اداری نام نویسی را آغاز کند.
بریمانی افزود: متاسفانه فدراسیون فوتبال در این مورد و اسم نویسی و برگزاری انتخابات، مستقیما با هیأت فوتبال مکاتبه کرده است و ما را بی اطلاع گذاشته است و ما نمی دانیم دلیل و علت این تعلل از جانب هیأت فوتبال و فدراسیون فوتبال چیست اما ما خواستیم که اینکار هر چه زودتر صورت گیرد.
این مسؤول اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان مازندران به شدت پیگیر برگزاری مجامع هیأت های ورزشی است و بطور قطع مجامع انتخاباتی این هیأت های بزرگ بزودی با عبور از مراحل و سیکل اداری برگزار می شود.
** نمایندگان مجلس ورود کنند!
برخی ورزشی ها معتقدند که کم کاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران در اجرای روند قانونی مجمع انتخاباتی این هیات بزرگ ورزشی، باید پای مجمع نمایندگان مجلس را هم به این مورد باز کند. آنها به این مورد بر این باورند که، نمایندگان مجلسی که بعنوان حامی رنگرز در انتخابش بعنوان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بودند باید در این مورد مهم هم ورود کنند و به عبارتی نگذارند رنگرز و تیم انتخاباتی اسیر حواشی انتخابات شوند.
** فدراسیون فوتبال جدی تصمیم بگیرد!
کارشناسان ورزش مازندران معتقد هستند که برای رفع این معضل، فدراسیون فوتبال بعنوان متولی اصلی هیات فوتبال، باید کمی با قدرت تر عمل کند. ضعف فدراسیون فوتبال هم در مبحث تعلل در برگزاری روند قانونی برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال مازندران کاملا مشهود است و بهتر است فدراسیون فوتبال هم در این قضیه ورود کند تا هر چه زودتر مراحل نام نویسی کاندیدای هیات فوتبال مازندران آغاز شود.
بر مبنای گفته فدراسیون فوتبال، بطور قطع دهه اول بهمن ماه انتخابات هیات فوتبال مازندران بدون تاخیر برگزار می شود و این اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هیات فوتبال هستند که باید به علت وقت کمی که تا روز انتخابات هست، هرچه زودتر نسبت به نام نویسی کاندیدا اقدام نمایند.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا؛ هیأت فوتبال استان مازندران یکی از بزرگترین هیأت های ورزشی استان مازندران که انتخاباتش برای اهالی و خانواده فوتبال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اضافه بر اینکه مقرر است پس از حدود دو سه دهه، انقلابی در این هیأت صورت گیرد. باید صبر کرد و دید چه آینده ای در انتظار فوتبالی های مازندران خواهد بود.



1399/10/01
13:52:37
itemprop="bestRating">5
1022
تگهای خبر: اطلاعات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد