وبلاگ آفتاب
دعوت دوباره هنرمندان از مردم؛

خواهش می نماییم در خانه بمانید

خواهش می نماییم در خانه بمانید

وبلاگ آفتاب: برخی از هنرمندان فعال موسیقی طی روزهای گذشته و در روزهایی كه اغلب خانواده ها بنا به سفارش های پزشكی در خانه قرنطینه هستند، دست به خلق دلنوشته ها، آثار هنری و اجرای زنده در فضای مجازی زدند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، برخی از خوانندگان و هنرمندان فعال موسیقی طی روزهای گذشته و در روزهایی كه اغلب خانواده ها بنا به سفارش های پزشكی در خانه قرنطینه هستند، همراه با تعدادی دیگر از هنرمندان كه از هفته های قبل كارشان را در فضای مجازی آغاز نموده بودند، دست به خلق آثار هنری و اجرای زنده در فضای مجازی زدند. این در حالیست كه در اغلب پیام های این هنرمندان آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته حضور همه خانواده ها و مردم ایرانی در خانه هایشان برای قطع شدن زنجیره بیماری در چارچوب یك پویش ملی است.
روزبه نعمت اللهی خواننده صاحب سبك موسیقی پاپ با همكاری مدیریت مجموعه برج میلاد تصمیم گرفت تا روز شنبه ۲۴ اسفند ماه كنسرت مجازی را برای مخاطبان خود اجرا نماید. این كنسرت با عنوان «صندلی های خالی» از سامانه آپارات پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
فرزاد فرزین و اشوان دیگر خوانندگان مطرح موسیقی پاپ كشورمان نیز روز جمعه ۲۳ اسفند برمبنای ساعتی كه به هواداران خود در فضای مجازی وعده داده بودند اجراهای زنده ای را در فضای پیش روی مخاطبان قرار دادند. این در حالیست كه فرزاد فرزین روز یكشنبه ۲۵ اسفند ماه تك آهنگ «آتیش» را نیز منتشر نمود.
علی زند وكیلی خواننده موسیقی ایرانی هم كه طی سال های اخیر كارهای موثری را در موسیقی پاپ انجام داده، در صفحه شخصی خود فایل تصویری را از اجرای موسیقی توسط كودكان و نوجوانان منتشر نموده و در توضیح آن گفته است: «تقدیم به كودكان عزیز سرزمینم كه در این روزهای سخت در خانه مانده اند.»

حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی نیز كه مدتی است در فضای مجازی پروژه «بداهه» را آغاز نموده فایل تصویری جدیدی را منتشر نمود و اظهار داشت: «در این روزها بیش از هر موقعی مفهوم «امید» در ذهنم تاب می خورد؛ گاه كم رنگ تر و گاه اصلاً ناپدید می شود. تصمیم گرفتم حالات این روزهایم را در این موقعیت خاص به صورت بداهه نوازی نشر دهم. گُمانم این بود در این موقعیت بیشترین تصویری كه مردم و من هر لحظه با آن مواجهیم اخبار است. حال اندك اخبار خوب و یا به وفور اخبار بد. من تلاشم برای نشر این بداهه نوازی ها صرفاً این است كه برای چند لحظه هم كه شده از واقعیت این روزها فاصله بگیرم و برای مخاطبم فاصله ایجاد كنم. باشد كه تاثیر حداقلی داشته باشد. آرزوی سلامتی برای تمام مردم دنیا بویژه هم وطنان عزیزم.»
فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ نیز با قدردانی از پرسنل بیمارستان های میزبان بیماران كرونایی نوشت: «خداهمه پرسنل، بیمارستانهارو خودش حفظ كنه، مهربان شمام خیلی مراقب خودتون باشیدالهی این بیماری هم زودتر از كل كره زمین محو بشه الهی آمین.»
حسام الدین سراج هم با انتشار ویدئویی كه توسط كیوان مهرگان ساخته شده درباره مبارزه مردم با بحران كرونا اظهار داشت: «در درجه اول تشكر می نماییم از جامعه پزشكی ایران كه خیلی زحمت كشیدند و فداكاری و ایثارشان زبانزد شد. امروز فضای مساعدی است برای كار كردن، ارتباط با ساز، با كتاب و تمرین هایی كه هنرمندان كه می توانند داشته باشند. رعایت آن اصولی كه جامعه پزشكی می گوید بكنیم اما گرفتار استرس و اضطراب نشویم.»
بابك جهانبخش خواننده موسیقی پاپ هم با دلنوشته ای این امیدواری را به مخاطبان داده است كه «و ما زمستان دیگری را سپری خواهیم كرد. با عصیان بزرگی كه درونمان هست. و تنها چیزی كه گرم مان می دارد، آتش مقدس امیدواری است.»
پرواز همای خواننده موسیقی ایرانی هم در تازه ترین پستش نوشت: «من بعنوان یك گیلانی خواهش می كنم خواهش می كنم خواهش می كنم در خونه های خود بمونید و خارج نشید. چرا چرا چرا چرا باور نمی كنید كه چه خطری همه ما را تهدید می كنه؟ چرا باور ندارید كه آمار مبتلایان به كرونا در رشت بیشتر از شهرهای دیگه هست؟؟»
آرون افشار خواننده موسیقی پاپ نیز طی روزهای گذشته نظر به درخواست مخاطبانش كنسرتی را به صورت زنده برای مخاطبان اجرا كرد و در توضیح آن اظهار داشت: «اینم از اجرای لایو آهنگ دلشوره كه قولش روداده بودم تقدیم به مردم سرزمینم. امیدوارم هرچه سریعتر از این اوضاع بد رها بشیم همگی.»

محمد اصفهانی خواننده نیز در یكی از پست های اینستاگرامی اش اظهار نمود: «وحشت و استرس بیهوده به مهار بیماری كرونا كمك نمی كنه و تازه بازدارنده و منفی هم هست. […] نتیجه نهایی اینكه هركس با رعایت بهداشت فردی و اصول پیشگیری می تونه خود مراقبتی داشته باشه و امیدواریم مسئولین نیز به وظایف خود در اجتماع جهت قطع زنجیره واگیر عمل كنند و از متخصصین دارای تجربه و خارج از كشوره بهره برده مردم را هرچه سریعتر به روال عادی زندگی خودشان از لحاظ پزشكی و بهداشتی بازگردانند.»
بهنام بانی دیگر خواننده موسیقی پاپ با انتشار تصویری از پرستاران یكی از بیمارستان های تهران كه این روزها مشغول خدمت رسانی به بیماران كرونایی هستند، توضیح داده است: «لبخند روحیه و انرژی، بدون شرح … دعوت به روحیه و انرژی مثبت، ماشاالله به غیرت و شرفتون، خسته نباشید به همه عزیزانی كه به هر نحوی دارن زحمت می كشند برای ریشه كردن این ویروس لعنتی… باید به هم روحیه بدیم. انشالله كه هرچه سریعتر تموم بشه…»
اشكان كمانگری خواننده موسیقی ایرانی نیز اشاره كرد: «قانون بال پروانه به این مساله اشاره می كند كه اتفاقات كوچك و جزئی زندگی ما گاهی اوقات سرنوشت ما و دیگران را بطور كامل تغییر می دهد. اثبات شده است كه گاهی اوقات ارتعاش حاصل از بال زدن یك پروانه كوچك می تواند موجب ایجاد یك طوفان بزرگ و سهمگین در یك جای كره زمین شود. خیلی وقت ها ما تصمیماتی می گیریم كه اصلاً به آنها توجه نمی نماییم. اما همین تصمیمات كوچك زندگی ما را شكل می دهند و می توانند مسیر زندگی ما و دیگران را تغییر بدهند. در خانه بمانیم.»
رضا صادقی هم با هشتگ «ما كنار هم در خانه می مانیم» به مخاطبانش اظهار داشت: «خیلی خبرها اومد كه احتكار ماسك، گرونی و شیادی و خیلی چیزا … اما اینا حداكثری نیستن و بسیاری از ما كنار هم داریم با این روزای سخت و برای هم می جنگیم.»

حامد همایون هم در پست تصویری كه برای هوادارانش گذاشته؛ اظهار داشت: «امروز حال كشورمان اصلاً خوب نیست. استان هایی مثل گیلان، مازندران، تهران و امروز هم مطلع شدیم استان هرمزگان اصلاً شرایط خوبی ندارند و شرایط بحرانی دارند. ترو خدا این دو هفته را به جهت حفظ جان عزیزانتان، پدر و مادرتان و كسانی كه دوستشان دارید در منزل بمانید، سفر نكنید مواظب سلامتی تون باشید. تا دست به دست هم این ویروس خطرناك كرونا را شكست بدهیم. خواهش می كنم جدی باشید و این ویروس را جدی بگیرید چون این بیماری بیماری خطرناكی است. به امید لبخند ایران.»
طی روزهای گذشته، سالار عقیلی، حجت اشرف زاده، گروه موسیقی «دال»، بنیامین بهادری، گروه سون و شهاب مظفری همچون خوانندگانی بودند كه بعد از اطلاعیه های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی كنسرتهای اسفند ماه به سبب پیش گیری از شیوع بیماری «كرونا» تصمیم گرفتند در فضای مجازی كنسرت هایی را به صورت زنده برگزار كردند. نوع برنامه ریزی این گروه ها و خوانندگان در ایام گذشته هم به شكلی بوده كه در ابتدا اطلاع رسانی مختصری برای برگزاری یك كنسرت زنده در فضای مجازی صورت گرفته و بعد از چند روز در تاریخ و ساعتی كه مقرر شده گروه متشكل از تعداد اندكی از نوازندگان به اجرای قطعات خود می پردازند.
امیر عظیمی خواننده موسیقی پاپ هم كه طی ماه های گذشته با انتشار تك آهنگ های مختلف طرفداران خوبی پیدا كرده، در ایام گذشته موزیك ویدئویی را منتشر نمود كه در آن از پرستاران و پزشكان بیمارستان ها در مواجهه با بیماران كرونایی و فداكاری آنها در این چارچوب قدردانی موسیقایی كرده بود.
این در حالی است كه تعدادی دیگر از خوانندگان و هنرمندان فعال عرصه موسیقی همچون محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، محمد معتمدی، سامان احتشامی، گروه «داماهی»، گروه «چارتار» و تعداددیگری از هنرمندان و خوانندگان نیز تلاش نموده اند تا با همراهی مردم، از آنها برای امید به آینده دعوت كنند.


منبع:

1398/12/26
14:45:41
itemprop="bestRating">5
3411
تگهای خبر: پروژه , جهان , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد