وبلاگ آفتاب
شهاب الدین حسین پور در گفتگوبا مهر:

زندگی گالیله در شرایط سخت تولید می شود

زندگی گالیله در شرایط سخت تولید می شود

وبلاگ آفتاب: كارگردان نمایش زندگی گالیله اظهار نمود كه این نمایش در شرایط سخت تولید تئاتر و وضعیت مالی در هنرهای نمایشی، خودرا برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در سال 99، آماده می كند.



شهاب الدین حسین پور كارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه كارگردانی تئاتر، به خبرنگار مهر اظهار داشت: «زندگی گالیله» اثر برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان با بازنویسی و دراماتورژی محمد امیر یاراحمدی را ابتدای خرداد ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می برم. با توجه به این كه گروه اجرایی با فشار سنگین مسائل اقتصادی تمرین می كند و از طرف هیچ ارگان و نهاد خصوصی و دولتی حمایت نمی گردد، تلاش می كند كه نمایشی با شكوه و بی نقص را برای اجرا آماده كند.
وی اظهار نمود: در این اجرا هنرمندان شناخته شده تئاتر ایران در گروه های كارگردانی و تولید، بازیگری و طراحی كنار هم جمع شده اند تا این نمایش را برای اجرا آماده كنند. حدودا یك سال است بازنویسی «زندگی گالیله» شروع شده و حدود ۶ ماه است كه جلسات مختلفی را برای طراحی ها، كارگردانی و شیوه اجرایی نمایش برگزار می نماییم.
حسین پور افزود: امیدوارم با این همه سختی ها و مشكلاتی كه بر سر راه تولید یك اثر نمایشی وجود دارد، بتوانم آرزوی خودم را كه اجرای نمایش «زندگی گالیله» است به سرانجام برسانم كه ادای دینی به استاد بزرگ حمید سمندریان است.
وی با اشاره به اینكه به زودی عوامل تولید، اجرا و بازیگری نمایش را اعلام می نماییم، تصریح كرد: تمام تلاش مان را انجام می دهیم كه مشكلات اقتصادی از كیفیت نمایش كم نكند. همه عوامل «زندگی گالیله» با عشق برای این اثر تلاش می كنند.
این كارگردان تئاتر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: می خواهیم در «زندگی گالیله» در كنار هنرمندان با سابقه و با تجربه، در تمام قسمت ها بخصوص بازیگری به جوان ها نیز بها بدهیم تا تجربه كسب كنند و فرصتی برای رشدشان باشد. همیشه گروه «پاركینگ» تلاش نموده كه جوانان با استعداد به فعالیت حرفه ای راه پیدا كنند.
حسین پور در انتهای سخنان خود تاكید كرد: مخاطبان فرهنگ دوست را دعوت می كنم تا از «زندگی گالیله» حمایت كنند، به تماشای نمایش بنشینند برای اینكه با اثری متفاوت مواجه می شوند. همین طور آرزو می كنم به نقطه ای برسیم كه ما هنرمندان تئاتر، صاحب مسئولانی با درایت و شجاع بشویم كه برای مان امنیت شغلی فراهم آورند.


منبع:

1398/11/08
20:52:28
itemprop="bestRating">5
4410
تگهای خبر: اقتصاد , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد