وبلاگ آفتاب
سینما در خانه؛

زوجی که زندگی شان به کتاب گره خورده

زوجی که زندگی شان به کتاب گره خورده

به گزارش وبلاگ آفتاب، نازنین چیت ساز کارگردان فیلم کوتاه پرتاب ناگهانی یک فیل که در نوروز به صورت آنلاین اکران است از علاقه خود به فیلم کوتاه و چالش های تولید و کارگردانی گفت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای حضور بیشتر در کنار خانواده و سپری کردن ایام تعطیلات تا پیش از زمان افطار در منزل است. در کنار فیلمهای سینمایی که سال جاری در چارچوب اکران نوروزی روی پرده سینماها آمده اند و یا آثاری که در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران شده اند، فیلم هایی هم هستند که به صورت آنلاین اکران می شوند و علاقه مندان به سینما می توانند با دانلود قانونی این آثار در روزهای نوروز اوقات فراغت خویش را به بهترین نحو سپری کنند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم در گفت وگوهایی کوتاه با کارگردان های این آثار به معرفی آنها پرداخته تا علاقه مندان بتوانند برای انتخاب فیلم مورد علاقه و سلیقه شان راحتتر تصمیم گیری کنند. در همین راستا با نازنین چیت ساز کارگردان فیلم کوتاه «پرتاب ناگهانی یک فیلم» که در چارچوب بسته «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» در پلت فرم هاشور اکران است گفتگوی کوتاهی داشتیم. نازنین چیت ساز کارگردان فیلم کوتاه «پرتاب ناگهانی یک فیل» در رابطه با انتخاب سوژه و شکل گیری ایده فیلمنامه این اثر به خبرنگار مهر اظهار داشت: داستان کوتاهی با عنوان «تقسیم طولانی» از ری برادبری را خواندم و ماجرای آن برایم جالب بود، داستان کتاب در رابطه با زن و شوهری است که کتاب هایشان را از هم جدا می کنند؛ این موقعیت را با دیگر فیلمنامه نویس اثر که تهیه کننده کار است، مطرح کردم و با ابراز علاقه وی مشترکا فیلمنامه را نوشتیم. تقریبا در این فیلمنامه تنها این موقعیت داستان کتاب حفظ شد و سایر موارد نظیر مسئله شخصیت ها، پایان بندی، مضمون و … تغییر نمود. وی ادامه داد: به تولید فیلم کوتاه علاقه مند هستم اما به واسطه کار تلویزیونی و مستند بین نخستین تولید فیلم کوتاهم در سال ۱۳۹۵ تا «پرتاب ناگهانی یک فیل» فاصله افتاد، ایده این اثر سال ۱۳۹۹ طرح شد و فیلم سال ۱۴۰۰ به تولید رسید و در سی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت. وی ضمن اشاره به این که فیلم در دفتر کارش ضبط شده است، اضافه کرد: تبدیل دفتر به لوکیشن ضبط مزایایی داشت نظیر اینکه می توانستیم صحنه را از یک هفته قبل آماده سازی و با بازیگرها در فضای اصلی تمرین نماییم، اما در استفاده از دفتر محدودیت زمانی داشتیم.
این کارگردان در رابطه با چالش های کارگردانی این فیلم، اظهار داشت: داستان این فیلم بگونه ای نبود که رویدادها و فراز و فرودهای آن چنانی آنرا جلو ببرد بلکه قرار بود درام با ظرافت بین احساسات درونی ۲ فرد روایت شود ازاین رو کارگردانی باید بدون شلوغ کاری و با طمانینه جلو می رفت. حفظ این پیوستگی و آهسته آهسته وضعیت رابطه این زوج را برملا کردن نکته ای بود که باید به آن توجه می کردم. چیت ساز در انتها صحبت هایش اظهار داشت: هر اقدامی منجر به قوی و حرفه ای شدن پخش فیلم کوتاه و بازگشت سرمایه شود خوب است. بهتر است روی تبلیغات بیشتر کار شود تا همه از اکران آثار کوتاه آگاه شوند. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «زندگی مشترکِ یلدا و مهرداد با کتاب ها گره خورده و حالا یلدا نشسته به جدا کردنِ کتاب هایش …»
سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: تهیه کننده: حسن حبیب زاده، مدیر فیلمبرداری: احمد گودرزی، بازیگران: مهدیه نساج، سام کبودوند، حسین شهبازی، فیلمنامه: حسن حبیب زاده، نازنین چیت ساز، طراح صحنه و لباس: فاطیما نوفلی، طراحی و ترکیب صدا: مهدی جمشیدیان، صدابردار: اکبر یعقوبی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمدجواد سعدی، موسیقی: سهند نیک نژاد، تدوین: حسن حبیب زاده، نازنین چیت ساز، طراح گریم: زهرا امراللهی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی، مجری طرح: دفتر فیلم کاخه، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران.

1403/01/03
13:14:07
itemprop="bestRating">5
190
تگهای خبر: آنلاین , بازی , تبلیغات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد