وبلاگ آفتاب
دهقان:

ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین المللی باید دست ایران باشد

ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین المللی باید دست ایران باشد

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار داشت: در دعاوی بین الملل نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با پویایی، ابتکار عمل در دست ایران باشد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، محمد دهقان در دیدار مدیران و کارکنان مرکز امور حقوقی بین المللی با قدردانی از فعالیتهای توکل حبیب زاده مدیر سابق مرکز امور حقوقی بین المللی و تبریک انتصاب مهدی پیری بعنوان مدیر جدید این مرکز، خدمت در هر بخش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی بزرگ برشمرد که مدیران و خدمتگزاران به نظام باید شکرگذار و قدردان آن باشند.
ایشان در ادامه به توضیح اقدامات مرکز امور حقوقی بین المللی پرداخت و ضمن تشریح رای تاریخی حقوقی ضد آمریکا به نفع ایران در محاکم بین المللی بعنوان نمونه ای از تلاشهای این مرکز، عملکرد آنرا در دولت سیزدهم قابل قبول دانست.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با یادآوری این که یکی از موارد تاکیدی از آغاز دولت اینست که با عنایت به تعدد دعاوی حقوقی بین المللی ایران، مرکز امور حقوقی بین المللی نباید خویش را تنها محدود به کارشناسان و متخصصان این مرکز کند، خاطرنشان کرد: به این معنا که باید از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی جهت کمک به تحقق مأموریت های این مرکز استفاده گردد. بنابراین، مردمی سازی، مشارکت جویی و استفاده از ظرفیت نخبگان حقوق بین الملل در کارهای اصلی و اساسی مورد تاکید است.
وی ضمن اشاره به این که تعدد دعاوی حقوقی بین المللی که ایران در طول سالهای گذشته درگیر آن بوده است، منبعی پرارزش از دانش و تجربه در زمینه حقوق بین الملل است، اظهار نمود: این منبع ارزشمند، باید در اختیار اساتید، دانشجویان و کارشناسان قرار گیرد تا دانش ساخته شده به این مرکز در دفاع از منافع ملی کشور در دعاوی بین المللی کمک نماید.
دهقان با اشاره به اینکه هم اکنون مرجع اصلی رصد تحولات حقوقی بین الملل و دفاع از منافع جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بین الملل، مرکز امور حقوقی بین المللی است، اظهار داشت: انتظار می رود در دوره مدیریت جدید مرکز این مسئولیت، این وظیفه مهم که از گذشته تا حدی مغفول مانده است بیشتر از پیش دنبال و پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه ابتکار عمل در قسمت حقوق بین الملل باید در دست مرکز حقوقی بین المللی باشد، اظهار نمود: این موضوع، نیازمند یک تحول فکری است که رئیس جمهوری هم در جلسه نظارت ستادی معاونت حقوقی بر آن تاکید کرده که در دعاوی بین الملل نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با پویایی، ابتکار عمل در دست ایران باشد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری بر حفظ مرجعیت این مرکز در رسیدگی به دعاوی حقوقی بین المللی تصریح کرد و اظهار داشت: این مورد مهمی است که باید برای حفظ این مرجعیت کوشش کرد. این امر خود نیازمند لوازم و اقتضائاتی است که باید آنرا شناخت و اجرا کرد.




منبع:

1402/12/26
13:16:01
itemprop="bestRating">5
197
تگهای خبر: دانشگاه , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد