وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب تشریح شد

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده

به گزارش وبلاگ آفتاب، مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و تقویت نظام شبکه کشور اظهار داشت: در این جهت برنامه سلامت خانواده درحال اجرا و گسترش است و در قالب این برنامه در ازای هر 3 هزار نفر جمعیت، یک تیم سلامت شامل 2 مراقب سلامت و یک پزشک نیاز است، که مرحله به مرحله تامین خواهد شد.



دکتر محسن بارونی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی آخرین وضعیت طرح سلامت خانواده اظهار داشت: همچون برنامه ها و اولویت های وزارت بهداشت، طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع است که در امتداد تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان به انجام می رسد. طی سال جاری ابتدا این برنامه در ۵۸ شهرستان اجرا شد، سپس در ۹۷ شهرستان به مرحله اجرا درآمد و هم اکنون تعداد شهرستان هایی که برنامه سلامت خانواده در آنها اجرا می شود معادل ۱۹۵ مورد است و ۲۷ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح در نخستین مرحله، استان هایی که تمایل و آمادگی ۱۰۰ درصد برای اجرای آنرا داشتند، در اولویت قرار گرفتند که استانهای خراسان شمالی، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، قزوین، سمنان و قم همچون استان هایی بودند که اعلام نمودند کل استان خودرا تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند داد.

مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: در این راستا، نیروهای انسانی مورد نیاز را تامین کردیم. برمبنای سیاست های وزارت بهداشت، در ازای هر ۳ هزار نفر یک تیم سلامت شامل ۲ مراقب سلامت و یک پزشک نیاز است؛ بدین سبب اگر ما جمعیت ۲۷ میلیون نفری را تقسیم بر ۱۵۰۰ نفر نماییم، برای این جمعیت حدود ۱۸ هزار مراقب سلامت و حدود ۹ هزار و ۲۴۳ پزشک نیاز داریم که مرحله به مرحله تامین خواهد شد.

وی درباره ی چگونگی تامین نیروهای مورد نیاز اشاره کرد: همچون نخستین اقدامات انجام شده دراین زمینه امضای تفاهمنامه با معاونین بهداشت و توسعه برای تامین ۲ هزار و ۴۸ نفر از نیروهای مورد نیاز است که امیدواریم به دانشگاه ها ابلاغ شود تا بتوانند جذب نیرو داشته باشند.

به گفته بارونی، از شروع اجرای این طرح تا حالا ۹۴۵ نیروی مراقب سلامت به شکل نیروی طرحی جذب شدند و بعد از آن نیز ۱۰۵۶ مجوز استخدام در مهرماه صادر گردیده است.

وی همین طور برنامه های وزارت بهداشت برای بسط این برنامه به تمام سراسر کشور را یاد شده قرار داد و اشاره کرد: بطور کلی در امتداد اجرای طرح سلامت خانواده ۶۰ درصد نیروهای مراقب در استانها و شهرها تامین شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز با اولویت بندی تامین خواهند شد.

مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در آخر با تأکید بر این که دراین زمینه به مجوز سازمان استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نیاز است تا خدمات بهداشتی افزایش یابد، اظهار داشت: مهم ترین نکته این است که تمام اقدامات در امتداد تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان کشور به انجام می رسد که امیدواریم شاخص دسترسی به خدمات بهداشتی در کل کشور افزایش یابد و بتوانیم در بخش بهداشت سرمایه گذاری نماییم که مردم در آینده، کمتر به درمان نیاز داشته باشند.





منبع:

1402/12/05
09:14:15
itemprop="bestRating">5
271
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد