وبلاگ آفتاب
معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در دستگاه قضا تسریع شود

روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در دستگاه قضا تسریع شود

به گزارش وبلاگ آفتاب، محمدباقر الفت با بیان اهمیت و لزوم توجه به مقوله فرهنگ و پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه اظهار داشت: بایستی در روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه تسریع شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از قوه قضاییه، یازدهمین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و تعدادی از مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت برگزار شد.
در شروع این نشست، دو دستور کار عرضه پیوست فرهنگی در بررسی فرآیند های اداره کل جذب و گزینش و عرضه گزارش درمورد عملکرد فرهنگی دادگستری های سراسر کشور در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ از جانب رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه به عنوان مباحث مهم جلسه و در جهت پیگیری برنامه های سند تحول قضایی از جانب مریم خزائی رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه قرائت شد.
محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در بررسی نخستین دستورکار با بیان اهمیت و لزوم توجه به مقوله فرهنگ و پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه اظهار داشت: با مطالعه صدمه شناسی فرهنگی این لزوم پیش می آید که بایستی در روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه تسریع شود.
این مقام عالی قضایی اظهار داشت: صرف پرداختن به فرهنگ کافی نیست بلکه بیان گستره مفهوم و معنای فرهنگ محل مورد بحث است. آداب و رسوم جامعه، فرهنگ هر جامعه ای را تشکیل می دهد رفتار، گفتار و تصمیمات مورد پذیرش افراد جامعه با تعریف جامع از مفهوم فرهنگ دستخوش سلیقه نمی شود.
الفت اذعان داشت: در رویارویی با فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده ای است که در بین عموم جامعه رواج دارد، توجه به فرهنگ سازمانی، فرهنگ جامعه اسلامی و فرهنگ سازمانی در جامعه اسلامی هم لازم است تا به درک مشترکی از آن برسیم.
وی تصریح کرد: بایستی از افراد علاقمند، متخصص و پیگیر در تولید بسته و پیوست فرهنگی بهره گیری شود و بر روی مقوله ها به صورت عمقی کار شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن اشاره به این که تعارض فرهنگی جامعه را گرفتار انحراف و کج فهمی می کند، بیان داشت: کار فرهنگی کار پر ارزشی است که باید به آن پرداخته شود مبنای کار فرهنگی را قرآن کریم قرار دهیم یعنی با بهره گیری از کلام خدا، مدیریت از نگاه قرآنی و با هنرمندی و ذوق وصف ناپذیر مفاهیم را از دیدگاه زیبا شناختی منعکس نماییم و ارزش کار فرهنگی را به نمایش بگذاریم.
در ادامه، درمورد چگونگی فرایندها به منظور ورود به عملیاتی کردن نتایج و سیاست های مورد نظر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
شایان ذکر است، یکی دیگر از محورهای مهم این جلسه تبادل نظر به منظور بهبود روش و تشکیلات گزینش بود و این که تشکیلات گزینش احتیاج به تغییر و تحول دارد.
در انتها این نشست همینطور مقرر شد جلسه ای علمی در مورد فرآیند گزینش کارکنان اداری تعیین شود.




منبع:

1402/10/06
07:57:18
itemprop="bestRating">5
322
تگهای خبر: سازمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد