وبلاگ آفتاب

نشست آب وهوایی کاپ۲۸ بیش از ۷۰ هزار نماینده از سرتاسر جهان راهی دبی می شوند

نشست آب وهوایی کاپ۲۸ بیش از ۷۰ هزار نماینده از سرتاسر جهان راهی دبی می شوند

وبلاگ آفتاب: دُبی، میزبان نشست امسال سازمان ملل متحد در حوزه تغییرات آب وهوایی زمین موسوم به کاپ 28 (COP28) است و بیش از 70 هزار نماینده از سرتاسر جهان مقرر است در این اجلاس بین المللی حاضر شوند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان ملل این جلسه فرصتی عالی برای بازبینی، احیا و تمرکز باردیگر بر دستور کار پیمان آب وهوایی است.
«گیوا ناکات»، مدیر اجرائی سازمان صلح سبز در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نشست اخیر را بسیار مهم می داند و می گوید: رهبران جهان باید برای تسریع اقدامات آب وهوایی مسیری ترسیم کنند و برای رسیدن به اهداف ۲۰۳۰ کمبودها را جبران کنند. آنان باید اطمینان حاصل کنند که امکان رسیدن به گرمایش ۱.۵ درجه ای در کار خواهد بود. برای این منظور، انتشار آلاینده ها باید تا سال ۲۰۳۰ به نصف برسد و بدین سبب باید در زمینهٔ توقف فوری گسترش سوخت های فسیلی در کاپ ۲۸ به نتیجه رسید.
بیشتر بخوانید:
سازمان جهانی بهداشت خواهان اقدام فوری درباره ی تغییرات اقلیمی شد بی توجهی شرکت های انرژی در جهان به اهدافِ مقابله با تغییرات اقلیمی به گزارش یورونیوز، سازمان صلح سبز در زمینهٔ اقدامات زیست محیطی به مدت ۵۴ سال پیشرو بوده و ۱۵ هزار کنشگرِ داوطلبِ این سازمان اینک در ۵۵ کشور فعال می باشند.
این جلسه مقرر است از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در مرکز نمایشگاهی دبی موسوم به اکسپو سیتی اجرا شود. امید این است که کاپ ۲۸ بتواند هدف طولانی مدت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا حد ۱.۵ درجه سانتی گراد را تحقق بخشد. این توافق در سال ۲۰۱۵ با شرکت حدود ۲۰۰ کشور در پاریس حاصل شد.



1402/09/08
14:56:10
itemprop="bestRating">5
224
تگهای خبر: جهان , سازمان , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد