وبلاگ آفتاب

تفاوت در بی تفاوتی

تفاوت در بی تفاوتی

وبلاگ آفتاب: مازندران باتوجه به ناملایمات و وجود تورم، بیشترین لطمه به قشر ضعیف وارد شده و افسردگی ها که بعضاً به بی تفاوتی رسیده است را در افراد جامعه شاهد می باشیم.



بی تفاوتی انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع به نحوی خودرا نشان می دهند. یکی از انواع بی تفاوتی به این صورت است که فرد بی تفاوت سکوت می کند و مانند قبل شادی و نشاط ندارد. برخی از افراد که گرفتار بی تفاوتی می شوند نیاز به درمان دارند.

طالبعلی پورشریعه در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این که چرا عده ای در زندگی احساس بی تفاوتی می کنند و علت حس بی تفاوتی چیست، اظهار داشت: نبود علاقه به انجام کاری، قابل درک است، اما گاهی برخی ها، نسبت به نابود شدن زندگی خود بی تفاوت می شوند، بطوریکه یک شخص بسادگی حاضر است اجازه دهد که زندگی اش در مقابل چشمانش نابود شود و هیچ کاری برای آن نکند.

وی در پاسخ به این که چرا یک شخص نسبت به انجام کاری که می تواند زندگی اش را متحول کند، بی تفاوت می شود؟ اظهار داشت: بی تفاوتی حالتی است که یک شخص، حرکت به سمت اهدافش را متوقف می کند.

اگر یک دانش آموز کوشش برای مطالعه را متوقف نماید و حس گناه نیز نداشته باشد، گفته می شود که او بی تفاوت است.

این روانشناس افزود: علت این که حس بی تفاوتی می کنید این است، چرا باید یک فرد، با وجود این که به شدت به رسیدن به اهدافش نیاز دارد، باید نسبت به جدیت به خرج دادن بی تفاوت باشد؟ وجود مشکلاتی در سایر بخش های زندگی به این صورت که اگر یکی از بخش های بسیار مهم در زندگی شما دارای مشکلی باشد، ممکنست نسبت به دیگر بخش های زندگی خود که اهمیت کمتری دارند، بی تفاوت شوید.

وی اشاره کرد: اگر کار شما، با اهمیت ترین بخش زندگی شما بوده باشد و در آن بخش، گرفتار مشکلات بسیار بزرگی باشید، ممکنست حتی نسبت به خوردن غذا، رسیدن به ظاهر خود و غیره، بطورکامل بی تفاوت شوید. بطورمثال هرچند داشتن بدن مناسب برای شما مهم باشد، اما از آنجا که اولویت اول شما، کارتان بوده است و در آن، نتیجه ی مطلوب را کسب نکرده اید، بسادگی ممکنست نسبت به سایر بخش ها بی تفاوت شوید.

پورشریعه اضافه کرد: وقتی تردید داشته باشید که انجام عملی، شما را در راستای رسیدن به اهدافتان کمک خواهدنمود یا خیر، حس بی تفاوتی خواهید داشت. فرض کنید که می خواستید ثروتمند شوید و به این منظور، تصمیم گرفتید یک تجارت اینترنتی را شروع کنید. اگر نسبت به ثروتمند شدن توسط اینترنت، شک داشته باشید، حس بی تفاوتی را تجربه خواهید کرد. در چنین حالتی، هدف اصلی شما، پولدار شدن است اما به روشی که انتخاب کردید، شک دارید. به همین علت، بی تفاوت خواهید شد.

از دست دادن حس امید

وی اظهار داشت: این مورد، رایج ترین دلیل بی تفاوتی است. اکثریت مردم، وقتی امید خودرا برای رسیدن به هدفی از دست می دهند؛ بی تفاوت می شوند. کسی که برای بار بیستم، در کنار گذاشتن سیگار شکست می خورد، نسبت به سیگار کشیدن بی تفاوت می شود. نه به این دلیل که برایش مهم نیست بلکه به این دلیل که امید خودرا از دست داده است.

بی تفاوتی و ترس ها

این مشاور روان درمانی اظهار داشت: اگر اعتماد به نفس و حس باارزش بودن در شما پایین باشد و به خود و مهارتهایتان اعتماد نداشته باشید؛ ممکنست از انجام هرکاری که ارزش شما را تست می کند، ترسان باشید چگونه این وضعیت را متوقف کنید؛ چگونه حس بی تفاوتی خودرا متوقف کنید، برای توقف این حس بی تفاوتی می توانید سه کار را انجام دهید.

پورشریعه اشاره کرد: انعطاف پذیر و سمج باشید وقتی یک روش، جواب نمی دهد، آنرا رها کنید و روش دیگری را انتخاب کنید که شما را به هدف برساند. آنقدر تلاش کنید که به آن چه می خواهید برسید.

وی اظهار داشت: خودرا از نظر شخصیتی رشد دهید اگر اعتماد به نفس داشته و به مهارت های خود باور داشته باشید، بی تفاوتی کمتری را احساس خواهید کرد. شما باید حس خوبی را به خود و قدرت مقابله ی خود با مشکلات داشته باشید و این حس، با کار کردن بر روی مهارت های خود و افزایش اعتماد به نفس، ایجاد خواهد شد.

با افسردگی مقابله کنید

این روانشناس در پاسخ به سوالی در خصوص این که ارتباط میان افسردگی و بی تفاوتی چیست، اضافه کرد: افسردگی، وضعیت از دست دادن امید است! اگر امید خودرا از دست بدهید احساس بی تفاوتی خواهید کرد. بدین سبب کافیست حس امید را باردیگر به خود بازگردانید. با این کار خواهید دید که حس بی تفاوتی شما از بین خواهد رفت.





منبع:

1402/09/07
11:55:58
itemprop="bestRating">5
264
تگهای خبر: اینترنت , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد