وبلاگ آفتاب
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش وزیر ارشاد به حواشی سخنان مرضیه برومند

واکنش وزیر ارشاد به حواشی سخنان مرضیه برومند

به گزارش وبلاگ آفتاب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در رابطه با صحبت های مرضیه برومند در مراسم خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی پرداخت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۳۰ مهر ماه با حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در رابطه با کیفیت جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار داشت: این کیفیت حاصل تلاشهای انجمن سینمای جوانان در استانهای مختلف است. باید از دوستان خودم تشکر کنم که زمینه برگزاری باشکوه این رویداد را فراهم نموده اند.
اسماعیلی در رابطه با تدارک وزارت ارشاد برای ترکیب فیلمهای جشنواره فیلم فجر هم اظهار داشت: در برنامه هفتم پیشبینی شده است که سالی ۲۰ فیلم فاخر تولید شود. سال جاری هم شکر خدا مقدمات این امر فراهم است و برخی از این آثار در دست تولید است اما ان شالله در سالهای آینده به این سقف در آمار تولیدات خواهیم رسید.
وی افزود: در این سال ها سعی کردیم تمرکزی را در حوزه پویانمایی ایجاد نماییم. بنابراین برای بنیاد ملی پویانمایی مصوبه شورای عالی سینما و شورای عالی هنر را برای این بنیاد دریافت کردیم. در برنامه هفتم هم طبق برنامه ریزی انجام شده تعهد بالایی را برای ما در نظر گرفته اند. این تعهدات جز با ایجاد نهاد تخصصی که بتواند سیاست گذاری و ریل گذاری کند و نقش حمایتی داشته باشد، محقق نمی شد. ان شالله در ماههای آینده این بنیاد را راه اندازی خواهیم کرد.

وزیر در رابطه با جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فراخوان جشنواره در موعد مقرر داده شد و کارها در حال انجام می باشد.
اسماعیلی در رابطه با صحبت های مرضیه برومند در مراسم خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و واکنش های عده ای به این صحبت ها بیان نمود: هنرمندان روز گذشته در موزه هنرهای معاصر جمع شدند و چندین جلسه پشت هم داشتند. فارغ از جنبه های انسانی و مسلمانی، مگر کسی می تواند وقایع غزه را ببیند و بعنوان یک انسان به یک مبحث حقوق بشری و قتل عام کودکان موضعی نداشته باشد این موضوعی است که در دنیا، همگان با آن همدردی می کنند. من این اتفاق را که در تشییع پیکر مرحوم مهرجویی رخ داد منتسب به اصحاب هنر نمی دانم. خانم برومند درحال صحبت بود که عده ای نگذاشتند صحبت کند، آنها عده ای هستند که کیلومترها از معیارهای عاطفی، اخلاقی و... دور افتاده اند و ما این افراد را بسیار قلیل می دانیم، ارتباطی بین آنها و جامعه هنری نیست. جامعه هنری مثل همه بخش های دیگر کشور در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند، مردم مظلوم فلسطین افرادی هستند که شب و روز زیر بمباران رژیم کودک کش اسرائیل هستند و اظهار همدردی با مردم فلسطین امروز جهانی شده است. هنرمندان ما همچنان پر قدرت در راه فضائل اخلاقی حرکت خواهند کرد.

1402/08/01
08:07:35
itemprop="bestRating">5
284
تگهای خبر: جهان , فضا , كیفیت , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد