وبلاگ آفتاب

اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در عرصه پژوهشی

اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در عرصه پژوهشی

به گزارش وبلاگ آفتاب، چهارمحال و بختیاری رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد ارتباط مؤثر با نهادها، سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی در راستای رفع نیازهای پژوهشی و مطالعاتی آنان و حل قسمتی از مشکلات جامعه و تولید دانش فنی از وظایف دیگر معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است.


سیروس رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که یکی از ماموریت های مهم جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، بسط پژوهش های توسعه ای، کاربردی و ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز جامعه است، اظهار داشت: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان، با هدف ارائه خدمات تخصصی و انجام طرح های تحقیقاتی کاربردی و بهره برداری از یافته های علمی آن در راستای تولید ثروت از فناوری های کسب شده فعالیت خودرا از سال ۸۱ شروع کرد.

رضایی با اشاره به این که رفع نیازهای جامعه، تولید دانش فنی بومی و گسترش مرزهای دانش، گسترش و اشاعه فرهنگ پژوهش، ارائه دستاوردهای علمی در قالب های کارآمد و همچون اهداف این معاونت است، اضافه کرد: این معاونت با اتکا به نیروهای متخصص و متعهد و با بهره مندی از امکانات استان، قدمهای اساسی را برای تولید علم و ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز سازمان ها و صنایع مختلف استان، برداشته و در دهه اخیر بیش از ۳۰ طرح پژوهشی کاربردی دارای متقاضی(کارفرمایی) با موفقیت اجرا کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان افزود: ایجاد ارتباط مؤثر با نهادها، سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی در راستای رفع نیازهای پژوهشی و مطالعاتی آنان و حل قسمتی از مشکلات جامعه و تولید دانش فنی از وظایف دیگر این معاونت است.

وی اشاره کرد: مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و مرکز خدمات تخصصی گردشگری دو مرکز خدمات تخصصی معاونت پژوهش و فناوری این واحد و بانک خون بند ناف رویان یک نمایندگی این معاونت در استان است.

رضایی تدوین مدل توسعه گردشگری مذهبی استان، طراحی سایت گردشگری دریاچه شلمزار، انجام طرح بررسی ظرفیتهای صنایع دستی و گردشگری استان و نقش آن در اقتصاد جامعه عشایری و رونق توریسم و همین طور اجرای برنامه ظرفیت سازی و آگاهی رسانی با هدف مشارکت ذینفعان در حفاظت احیا و بهره برداری پایدار از تالاب های چغاخور و گندمان را همچون اقدامات مرکز خدمات تخصصی گردشگری جهاد دانشگاهی استان برای ادارات برشمرد.

ایشان سپس از اجرای ۱۵ طرح در عرصه مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان آگاهی داد و اظهار داشت: پیاده سازی سیستم پایش پارامتر های محیطی ICMS، سامانه تحت وب گشت و نگهبانی و کنترل تردد جاده ای سهنگ، تولید اپلیکیشن و انیمیشن معرفی اکوسیستم (تالاب ها)، سامانه فروش آنلاین صنایع دستی، طراحی سایت چهار زبانه، کاتالوگ دیجیتال سه زبانه، تیزر و محتوای خوشه ماهیان سردآبی همچون این طرح ها است.

رضایی در ادامه با اشاره به تاسیس بانک خون بندناف رویان در کشور از سال ۱۳۸۴، اظهار داشت: دفتر نمایندگی رویان شهرکرد فعالیت خودرا از اسفندماه ۱۳۹۴ آغاز نموده است.

وی اشاره کرد: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نمونه جمع آوری و به بانک خون بند ناف رویان تهران ارسال کرده است.





منبع:

1402/04/20
10:01:59
itemprop="bestRating">5
341
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد