وبلاگ آفتاب
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد

جذب 600 هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان تا مهر

جذب 600 هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان تا مهر

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از جذب ۶۰۰ هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان تا مهر ماه جاری اطلاع داد و اظهار داشت: ساماندهی اساتید مدعو و اختصاص شناسه تدریس به آنها هم در حال اجرا می باشد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر سعید غیاثی در آیین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و تقدیر از سرآمدان آموزشی نمونه دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه نظم در حوزه آموزش، خیلی مهم است و اهداف آموزشی، بدون نظم محقق نخواهد شد، با بیان برخی مسایل و مشکلات حوزه آموزشی دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: نسبت استاد به دانشجو در بعضی پردیس ها و مراکز دانشگاه یک به ۳۰۰ است که این بسیار مبحث جدی است. در واقع کمبود هیات علمی و اساتید، یکی از اشکالات اساسی دانشگاه فرهنگیان است و برای نخستین بار تا مهرماه سالجاری نزدیک به ۶۰۰ هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان افزوده خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با تلاشهای انجام شده، نسبت تناسب استاد به دانشجو دانشگاه فرهنگیان درحال رسیدن به استانداردهای خوبی است و جذب هیات علمی و دکتر معلمان با حساسیت و دقت صورت می گیرد.
وی از الکترونیکی شدن برخی مسایل آموزشی، خصوصا ترفیع اساتید اطلاع داد و در مورد اساتید مدعو، خاطرنشان کرد: اساتید مدعو همان نقش هیات علمی را ایفا می کنند، این افراد هم نقش آموزشی و تربیتی باید داشته باشند و ساماندهی این اساتید و اختصاص شناسه تدریس در حال اجرا می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان، ضمن اشاره به برخی اقدامات در این معاونت، عنوان کرد: آئین نامه های ترفیع و ارتقاء اساتید متناسب با مأموریت های دانشگاه به همراه آئین نامه های گروهای اموزشی بازبینی و به تصویب رسیده است.
غیاثی اضافه کرد: دبیرخانه های گروههای آموزشی دانشگاه رهنگیان در سرتاسر کشور استقرار پیدا خواهد نمود. ضمن این که آئین نامه شورای بهسازی هم تصویب گردید. همینطور بیست و یک برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان پارسال بازبینی شده است و طراحی معماری کلان برنامه درسی مبتنی بر نگاههای مورد تایید، در حال انجام می باشد.
وی افزود: بیشتر از ۳۰ استاد وابسته که از اساتید مطرح و نمونه سراسر کشور هستند، جذب دانشگاه شده اند. تمام اساتید جدید، باید در دوره طرح ولایت شرکت نمایند. استقرار هیات ممیزه دانشگاه، یکی از مسایل مهم و از اقدامات بسیار مهم دانشگاه فرهنگیان بود. به طوریکه اعضای هیات ممیزه، با وجود انکه تازه تاسیس هستند، با دقت و حساسیت خاصی بیشتر از ۱۰۰۰ پرونده را در مسایل مختلف همچون ارتقاء، تمدید، ترفیعات اساتید، بررسی نموده اند.
غیاثی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های جدی در حوزه مهارت آموزی در حال انجام می باشد، خاطرنشان کرد: دانشجومعلمان باید آزمون جامع معلمی بگذرانند. سطح نمره قبولی دانشجویان تغییر کرده است.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به بیانات هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد این دانشگاه خاطرنشان کرد: مطالبات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تکلیف سنگینی بر عهده همه ما در نظام تعلیم و تربیت بوجود آورده اند.




منبع:

1402/02/23
12:47:42
itemprop="bestRating">5
243
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد