وبلاگ آفتاب

حمایت خوب ولی نه قاطع چینی ها از فیلم سوم محافظان کهکشان

حمایت خوب ولی نه قاطع چینی ها از فیلم سوم محافظان کهکشان

وبلاگ آفتاب: محافظان کهکشان 3 با اکران در چین 28 میلیون در افتتاحیه اش فروخت که به مدلول نتیجه ای خوب ولی نه قاطع از سهم فروش بین المللی 168 میلیون دلاری فیلم بود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، سومین فیلم از «محافظان کهکشان» که سی ودومین فیلم از دنیای سینمایی مارول است در نخستین آخر هفته افتتاحیه اش در چین نشان داد این کشور بعد از کاهش معامله با هالیوود در سال ۲۰۲۲ حالا آماده بازگشت به مراودات عادی تر است.
این فیلم که از چند هفته قبل از اکران در چین کمپین بازاریابی محکمی را راه اندازی کرده بود، هم زمان با اکران در آمریکا و دیگر مناطق بین المللی در چین هم روی پرده ها رفت و نخستین آخر هفته موفق یک فیلم هالیوودی در سال ۲۰۲۳ را به نام خود کرد. این دومین افتتاحیه بزرگ بعد از «آواتار: راه آب» در ۱۶ ماه اخیر است.
فروش «محافظان کهکشان» سوم در پرده های آیمکس هم ۵.۶ میلیون دلار یا ۱۹ درصد از کل آمار فروش چین دراین زمینه بوده است. در عین حال تا حالا چندین فیلم چینی در ایام تعطیلات افتتاحیه هایی بزرگتر از این در سال ۲۰۲۳ داشته اند و ۲ انیمیشن ژاپنی یعنی «سوزومی» و «اولین اسلم دانک» هم در ایام غیرتعطیلات خیلی خوب ظاهر شده بودند.
پیش بینی شده که این فیلم در نهایت کار خودرا با فروش ۷۴ میلیون دلاری در چین به انتها ببرد که در مقایسه با فروش ۸۶.۳ میلیون دلار نخستین فیلم «محافظان» در سال ۲۰۱۴ و فروش ۱۰۱ میلیون دلاری فیلم دوم در سال ۲۰۱۷ پایین تر است.
آمار فروش گیشه های چین پیش بینی می شود امسال به ۲.۹۱ میلیارد دلار برسد که ۳۶ درصد بهتر از سال ۲۰۲۲ است ولی هنوز ۲۰ درصد با سال ۲۰۱۹ فاصله دارد.
«محافظان کهکشان » سوم در نخستین آخر هفته اکرانش تا حالا ۱۶۸ میلیون دلار در بازارهای خارج از آمریکا فروش کرده و با محاسبه فروش ۱۱۴ میلیون دلاری در آمریکا در مجموع ۲۸۲ میلیون دلار به دست آورده است. بدین سان این فیلم موفق نشد «برادران سوپر ماریو» را کنار بزند که کارش را با فروش ۱۴۶ میلیون دلاری در آمریکا آغاز نموده بود و در نتیجه دومین افتتاحیه پرفروش سال را به نام خود کرد.
پس از چین، بریتانیا با فروش ۱۴.۷ میلیون دلار، کره با فروش ۱۳.۶ میلیون دلار، مکزیک با فروش ۱۳ میلیون دلار و فرانسه با فروش ۸.۲ میلیون دلار بیشترین اقبال را از این فیلم به عمل آوردند.
فیلم اصلی «نگهبانان کهکشان» در سال ۲۰۱۴ با ۴۳۹ میلیون دلار در سطح بین المللی و ۷۷۳ میلیون دلار در سطح جهانی به اکران خود تمام کرد، در صورتیکه فیلم دوم در سطح بین المللی ۴۷۳ میلیون دلار فروخت و در مجموع با فروش ۸۶۳ میلیون دلاری در سطح جهان به کار خود خاتمه داد.
این فیلم با بازی کریس پرت، زویی سالدانا، ویلیام پولتر، کارن گیلان ووین دیزل به کارگردانی جیمز گان و برمبنای کمیک های مارول تولید شده است.

1402/02/18
15:10:09
itemprop="bestRating">5
310
تگهای خبر: بازی , جهان , كهكشان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد