وبلاگ آفتاب

پدر كامیون سازی ایران با ماك به چارسو می رود

پدر كامیون سازی ایران با ماك به چارسو می رود

وبلاگ آفتاب: «ماك در ایران» به كارگردانی امین آزاد كه در بخش كارآفرینی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، داستان زندگی اصغر قندچی پدر صنعت كامیون ایران است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از خبر آنلاین، امین آزاد كارگردان و گوینده گفتارمتن «ماك در ایران» كه در بخش كارآفرینی سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور دارد، به روایت زندگی اصغر قندچی پدر صنعت كامیون ایران می پردازد كه ۷۰ سال پیش آغاز به تولید كامیون در ایران كرد.

امین آزاد در توضیح شخصیت اصغر قندچی نوشته است: «او ماشین های آمریكایی را كه برای خاصیت های آن كشور ساخته بودند، متناسب با جاده های ایران تغییر داد و تحسین تولیدكننده های آمریكایی را برانگیخت. مشهور است در شرایطی كه پمپ های بنزین در جاده های كشور فاصله بسیاری از هم داشتند برای حل مشكل سوخت كامیون های ماك، باكی با ظرفیت بیشتر روی این خودرو سوار كرد تا دیرتر نیاز به سوخت گیری پیدا كنند. او كه استقلال كاری خودرا از یك دكان ۹ متری آغاز نموده بود و سال ها بعد دو هزار كارگرِ همكار داشت، در حالی از كار كنار گذاشته شد كه كارخانه ایران كاوه را تا ۲۵۰ هزار مترمربع توسعه داده بود. شاید بتوان او را پدر كامیون سازی ایران نامید و باید برای همین از او قدردانی كرد. كامیون های ساخت او بار اصلی ساخت وسازهای مسیر پیشرفت كشور را به دوش كشیدند و هنوز با ۷۰ سال سن جاده های ایران را زیر پا می گذارند

این مستند كه در بخش مسابقه مستندهای كارآفرینی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، حضور دارد، در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است و با ۱۲ مستند دیگر در این بخش به رقابت می پردازد.

امین آزاد مستند «ماك در ایران» را با همراهی الهام زهره وند بعنوان دستیار كارگردان، تصویربردار و صدابردار تولید كرده است.

این كارگردان مستند كه در رشته مكانیك تحصیل كرده و به حرفه خبرنگاری هم مشغول می باشد، فیلم های صنعتی و مستند بسیاری را مقابل دوربین برده كه همچون مستندهای وی می توان به «عشق ماشین»، «آتش زرتشت »، «مرسی»، «برای دخترم نگین»، «چرا رفتم ایتالیا» و «مجموعه مستند رینگ اسپرت» اشاره نمود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در ایام ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی مقدم» در تهران انجام خواهد شد. ۲۴۱۲۴۱


منبع:

1398/09/15
13:55:05
itemprop="bestRating">5
4657
تگهای خبر: آنلاین , دوربین , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد