وبلاگ آفتاب

ChatGPT روی جلد مجله تایم

ChatGPT روی جلد مجله تایم

به گزارش وبلاگ آفتاب، نشریه مشهور «تایم»(TIME) که طرح روی جلد آن همیشه مورد توجه است، این دفعه در ابتکاری دیگر، از ربات هوش مصنوعی ChatGPT خواسته تا نظر خویش را نسبت به سرمقاله این شماره از مجله بیان کند و تصویر پاسخ این ربات را روی صفحه نخست خود کار کرده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، نشریه تایم یک مجله خبری برخط آمریکایی است که دفتر آن در نیویورک است. نشریه تایم اولین بار در ۳ مارس ۱۹۲۳ در شهر نیویورک منتشر گردید و سالها توسط بنیانگذار مشترک و تأثیرگذار آن «هنری لیوس»(Henry Luce) اداره می شد.
این مجله به بررسی رویدادها در زمینه های سیاست، اقتصاد، هنر، مذهب، علم، ورزش، تجارت و علوم اجتماعی می پردازد و درآمد آن از راه آگهیهای بازرگانی تأمین می شود.
حالا این مجله خبری مشهور از جلد شماره آینده خود(۲۷ فوریه تا شش مارس) پرده برداری کرده است که شامل گفتگو با چت بات ChatGPT محصول شرکت OpenAI است.


اندرو آر. چو(Andrew R. Chow) و بیلی پریگو(Billy Perrigo) نویسندگان TIME در گفتگو با این ربات هوش مصنوعی نظر آنرا در مورد عنوان مقاله «مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی درحال تغییر همه چیز است»(The AI Arms Race Is Changing Everything) جویا شدند که خلاصه ای از رونق روز افزون هوش مصنوعی، ظهور هوش مصنوعی مولد بحث و گفتگو و همینطور در مورد شرکتهای فناوری است که تلاش در تبدیل شدن به بخشی از این جریان را دارند.
با عنایت به تصویر عرضه شده روی جلد این شماره، ربات ChatGPT عنوان این مقاله را «تفکر برانگیز» و «قابل توجه « می داند و می گوید که می تواند به افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی کمک نماید.
این دومین بار است که یکی از ابزارهای اعجاب انگیز شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی OpenAI بر روی جلد یک مجله بزرگ منتشر می شود. در ژوئن ۲۰۲۲ هم ربات هوش مصنوعی تبدیل کننده متن به تصویر DALL-E ۲ توسط مجله Cosmopolitan برای ایجاد تصویری از «یک بانوی جنگجوی فضانورد و رئیس جمهور قوی درحال راه رفتن بر روی سیاره مریخ» به خدمت گرفته شد که سپس روی جلد این مجله قرار گرفت.
حالا در طرح روی جلد مجله تایم شاهد گفتگوی نویسندگان مجله با ChatGPT هستیم:
+سلام ChatGPT
-سلام! امروز چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
+نظرت در مورد یک مقاله روی جلد تایم با عنوان «مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی درحال تغییر همه چیز است» چیست؟
-من بعنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، نظرات یا اعتقادات شخصی ندارم، اما می توانم زمینه و اطلاعاتی در مورد این مورد عرضه دهم.
«مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی درحال تغییر همه چیز است» می تواند عنوانی جالب توجه و تأمل برانگیز برای یک داستان روی جلد در مورد هوش مصنوعی باشد. یک طرح جلد در یک نشریه پرخواننده مانند TIME می تواند به افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات و مزایای بالقوه این پدیده کمک نماید و بحث هایی را در مورد چگونگی اطمینان از توسعه و استقرار هوش مصنوعی به روشی مسئولانه و اخلاقی برانگیزد.
توجه به این نکته مهم می باشد که عنوان مقاله را میتوان تحت عنوان هیجان انگیز یا هشداردهنده هم تعبیر کرد و امکان دارد پیچیدگی ها را به درستی منعکس نکند.



1401/12/03
07:52:30
itemprop="bestRating">5
484
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , ربات , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد