وبلاگ آفتاب
رئیس جهاددانشگاهی:

هدف جهاددانشگاهی الگوسازی است

هدف جهاددانشگاهی الگوسازی است

به گزارش وبلاگ آفتاب ایلام رییس جهاددانشگاهی اظهار داشت: هدف ما در جهاد بر الگوسازی است و توان کارهای بزرگ را برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان داریم و در این راه نیازمند همراهی مسئولان نظام هستیم.


دکتر «حمیدرضا طیبی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام، اظهار نمود: در دوران پیش از نقلاب کشور به لحاظ سیاسی و فرهنگی وابستگی زیادی به غرب داشت و به لحاظ فناوری و علم نیز متمایل به غرب بود و حتی می خواستند به جهت کشاورزی نیز توسعه یافته نباشیم و مصرف کننده کالاهای آنها باشیم، اما پس از انقلاب اسلامی اما با فرامین امام خمینی(ره) و ایجاد زمینه خودباوری که در جوانان دمیده شد.
وی اظهار داشت: بعد از تشکیل جهاد سازندگی شرایطی پیش آمد که ما نیز به دنبال ساختاری باشیم که در سه زمینه توسعه فرهنگی، فناورانه و آموزشی کار نماییم. در حوزه توسعه فناورانه کارهای شاخصی انجام شد و در بحث پزشکی روی ناباروری توجه شد و با کارهای علمی که صورت گرفت از میزان هزینه های هنگفتی که بر خانواده ها تحمیل می شد و برای درمان به سایر کشورها می رفتند نه فقط کاسته شد و نتایج بهتری در کشور گرفتند بلکه الان شاهد حضور افراد کشورهای دیگر در مرک رویان برای درمان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی اشاره کرد: در حوزه درمان سرطان سینه (برست) در زنان که یکی از شایع ترین نوع بیماریها در زنان است و باتوجه به نقش زن در خانواده و جامعه، کارهای بالینی و درمانی خوبی انجام شده و جهاد در درمان زخم ها و استفاده از تکنولوژی های جدید و سلول های بنیادین و سلول درمانی ورود کرده و جهاددانشگاهی استفاده از فناوری های نو مانند ژن درمانی در بیماریهای صعب العلاج که جهاد پیشتاز است.
طیبی با اعلان اینکه در زمینه کشاورزی که کشور دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک است و کمبود آب داریم کارهای خوبی انجام شده است، اشاره کرد: در اصلاح نژاد دام سنگین به این شکل ورود کردیم که تخم نژاد مرغوبی که در جهان نیز مطرح هست را وارد کردیم، این نژاد علوفه کمتری مصرف می کند و علاوه بر گوشت بیشتر، توان تولید شیر با ۷ درصد چربی را دارد. همین طور امکان تولید ۱۰۰ راس ان در سال وجود دارد. که انیدواریم از این علم در استان ایلام بهره بگیریم.
رئیس جهاددانشگاهی افزود: در بحث گیاهان دارویی، باید بومی سازی با دخالت علم و کشت صورت گیرد تا گونه های منطقه از بین نرود و منجر به تولید داروهای گوناگون شود و در این جهت نیز در بحث امنیت غذایی به مبحث پرورش ماهی در قفس ورود کرده ایم و توانسته ایم این دانش وارداتی را کاملا بومی نماییم و زنجیره آنرا در کشور کامل نماییم.
طیبی اشاره کرد: در بحث بذرهای هیدرولیکی نیز بعد از انجام کارهای پژوهشی تا حالا ۴ نوع بذر تولید کردیم که جهت تکثیر نیز در اختیار دیتگاه های مرتبط قرار داده شده است.
وی با اعلان اینکه در زمینه فرهنگی که سرآمد آنها کارهای قرآنی است گام های بلندی در جهاددانشگاهی برداشته شده است، گفمت:، مرکز انتشارات در حوزه تولید علم و انتشار فعالیت می کند و خبرگزاری های وابسته به جهاد در امتداد رسالت های انقلابی خود اثربخش بوده اند.
رئیس جهاددانشگاهی اشاره کرد: در زمینه آموزش مرکز آموزش کوتاه مدت و علمی کاربردی داریم که بر آموزش مهارت تاکید می کند. و اعتقاد بر این است که ارتباط نزدیکی بین آموزش و پژوهش شکل گیرد.
رئیس جهاددانشگاهی اظهار داشت: هدف ما در جهاد بر الگوسازی است و این که بگوییم ما توان کارهای بزرگ را برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان داریم و در این راه نیازمند همراهی مسئولین نظام هستیم.
طیبی اشاره کرد: هدف ما در استانها نیز این است که باتوجه به ظرفیتی که استان دارد، کارهای شاخص صورت گیرد. تا حالا اولویت در استان بر گیاهان دارویی بوده اما اگر از جانب استان ظرفیتی به ما سفارش شود با کمک مسئولان استان حتما تبدیل به فعالیت بارز جهاد دانشگاهی در ایلام خواهد شد.




منبع:

1401/02/24
13:33:57
itemprop="bestRating">5
504
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , پژوهش , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد